نسخه چاپی

واكنش محمد هاشمی به اقدام احمقانه ترامپ

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت، اقدام احمقانه آمریكا را ناشی از دشمنی دیرینه آنها با ایران دانست.

به گزارش نما، محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ،با اشاره به اقدام احمقانه ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی و اقدام خصمانه این کشور علیه ایران گفت: دشمنی آمریکا با ملت و نظام ایران اسلامی بحث چند روز نیست و حتی در سال ۵۷ هم زمانی که مشخص شد شاه دیگر توان حکومت بر کشور را نداشته و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، آمریکا طرح کودتا را در ایران پیاده کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان آمریکا ژنرال هایزر را برای انجام یک کودتای نظامی به ایران فرستاد و علاوه بر آن قرار بود ۴۰۰ نفر از انقلابیون و رهبران انقلاب را در یک جزیره نابود کنند و یا هواپیمای امام را بزنند، نقشه‌هایی که البته در انجام هیچ کدامشان موفق نشدند.

وی در تشریح سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران ادامه داد: تحمیل جنگ ۸ ساله به ایران، حمایت از جنایت‎‌های منافقین در دهه شصت، تحریم‌ها و بهانه قرار دادن مسائل هسته‌ای همگی جزو نشانه‌های بارز دشمنی آمریکا با ملت ایران بود که البته هیچ کدام نتیجه بخش نبودند و از همین روست که امروز کاخ سفید دست به تحریم گروه‌های خاص نظیر سپاه زده است.

هاشمی با اشاره به حمایت مردم و مسئولان از سپاه پاسداران انقلاب افزود: مردم ایران همواره در این سال‌ها نشان داده اند که همواره در برابر هرگونه تهدیدات خارجی علی رغم وجود اختلاف سلیقه با یکدیگر منسجم بوده، یک پارچه در صحنه حضور پیدا کرده و از کشور خود دفاع می‌کنند. درحال حاضر نیز پس از اقدام اقدام ترامپ بسیاری از کشور‌های منطقه نسبت به این اقدام واکنش منفی نشان دادند و با کاخ سفید همراه نشدند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: احتمالا تنها عربستان و رژیم صهیونیستی در آینده از این طرح حمایت خواهند کرد، اما دیگر نه دنیا و نه دولت‌ها با دولت آمریکا همراه نخواهند شد.

هاشمی در پایان تصریح کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که این موضوع در داخل کشور موجب وحدت ملی، انسجام و دفاع از کیان ملی شده است چرا که مردم ایران ملتی نیستند که در برابر دشمن کوتاه آمده و به زانو دربیایند، همینطور که در این چهل سال همواره دشمن را سرافکنده کرده و توطئه‌هایش را خنثی کردند، در این مورد هم قطعا همین گونه عمل خواهند کرد.

۱۳۹۸/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...