نسخه چاپی

تأكید ظریف بر تداوم حمایت ایران از ونزوئلا

وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای ونزوئلایی خود بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی از این كشور تأكید كرد.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت و سخنرانی در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تلاش‌های ایران برای گسترش روابط اقتصادی با ونزوئلا، بر تداوم حمایت ایران از این کشور و عدم دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا، لزوم رعایت حقوق بین‌الملل و همکاری و هماهنگی ایران با دیگر کشورهایی که مخالف یکجانبه گرایی در نظام بین‌الملل هستند، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های ایران از ونزوئلا و اهمیت تداوم رایزنی‌ها بین دو کشو، به اقدامات دیپلماتیک گسترده ونزوئلا برای مقابله با هجمه ناجوانمردانه برخی کشورها به رهبری آمریکا برای دخالت دردآور در امور داخلی این کشور اشاره و بر ثبات کشور و کنترل کامل دولت بر اوضاع، مخالفت عموم مردم ونزوئلا با دخالت های آمریکا و بالاگرفتن حمایت‌های مردم از دولت قانونی این کشور، سرسپردگی مخالفان این کشور به آمریکا و اجازه نداشتن آنها برای مذاکره، تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران دیروز (چهارشنبه) طی سخنانی در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح»گفت: نیازی نیست که سیاست‌های یکجانبه گرایانه غیرقانونی گسترده‌ دولت فعلی آمریکا در قبال کشورم یا منطقه‌مان را فهرست کنم. فقط به ذکر چند نمونه اکتفا می‌کنم: اعمال فراسرزمینی قوانین داخلی، نادیده گرفتن تعهدات بین المللی و احکام دیوان بین المللی دادگستری، اعلام خودکامانه نیروهای مسلح یک دولت به عنوان «تروریست»، پرورش افراط گرایی از طریق جنگ‌های دائمی بی هدف و بدون ملاحظه، حمایت از اذناب حامی تروریسماش در قبال جرایم جنگی آنها، و شناسایی الحاق نژادپرستانه و غیرقانونی قلمرو. از آنجا که به نظرشان این بی قانونی هنوز کافی نبوده است، آمریکا همچنین کسانی را مجازات می‌کند که به دنبال عمل به تعهدات‌شان تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت باشند؛ قطعنامه‌ای که خواهان عادی سازی روابط اقتصادی با ایران است.

وی افزود: برای دفاع از چندجانبه گرایی، لازم است مانع دستیابی آمریکا به منافع مورد تصورش از اقدامات غیرقانونی‌اش شد و هرگونه فشاری را که به دیگران وارد می آورد تا حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کنند، رد کرد.

۱۳۹۸/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...