نسخه چاپی

عكس العمل مضحك پسر نتانیاهو درباره املای كلمه «فلسطین» در زبان انگلیسی

«یائیر نتانیاهو» پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عجیب و خنده‌دار مدعی شد، چون الفبای عربی حرف «پ» ندارد، پس كشور فلسطین (كه در انگلیسی Palestine نوشته می‌شود) هرگز وجود نداشته است.

به گزارش نما، یائیر نتانیاهو، پسر ۲۷ ساله نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: سلام به تمام احمق‌هایی که توییت می‌کنند فلسطین (Palestine). اصلا چنین چیزی وجود ندارد. عربی حتی حرف «پ» (p) ندارد.

اما توئیت مضحک پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد. برخی از کاربران بلافاصله به توییت وی پاسخ داده و گفتند: این مسأله برای هر خواننده‌ای بدیهی است؛ چراکه این دو نامگذاری مختلف (فلسطین در عربی و Palestine در انگلیسی) بخاطر اختلاف در حروف عربی و لاتین است.

برخی از کاربران نیز به شیوه پسر نتانیاهو این پرسش را مطرح کردند: حرف «ج» (J) در زبان عبری وجود ندارد، پس این بدان معنی است که Jews (یهود) نیز وجود ندارد؟

پسر نتانیاهو: چون عربی حرف «پ» ندارد، کشور فلسطین وجود نداشته!

همچنین برخی توضیح دادند که نام Palestine ترجمه انگلیسی فلسطین هست که با حروف لاتین نوشته می‌شود.

اما از میان کاربران، برخی از این فرصت استفاده کردند تا پسر نتانیاهو را مسخره کنند. از جمله این افراد، میکو پلد، فعال آمریکایی- صهیونیست بود که در جواب یائیر نتانیاهو نوشت: «در خصوص صحبت از احمق ها، باید گفت حرف «ج» (J) در زبان عبری وجود ندارد، بنابراین جروزالم (اورشلیم) و یا یهودیه (نام بخش کوهستانی جنوب فلسطین که در انگلیسی Judea نام دارد) بخشی از اسرائیل محسوب نمی‌شوند.»

پسر نتانیاهو: چون عربی حرف «پ» ندارد، کشور فلسطین وجود نداشته!

گفتنی است یائیر نتانیاهو، سال گذشته نیز اظهاراتی جنجال‌برانگیز در خصوص ترکیه داشت که با واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

۱۳۹۸/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...