نسخه چاپی

لاه‌سفید‌ها به دنبال اجرای نمایش ساختگی حمله شیمیایی دمشق به ادلب

ولادیمیر صفرونكوف، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت گفت یك حمله موسوم به عملیات پرچم دروغین در استان ادلب، كه در كنترل تروریست‌ها است، تدارك دیده شده است.

به گزارش نما، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد گروه موسوم به کلاه‌سفید‌ها در تدارک توطئه‌ای هستند تا به طور نمایشی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان را اجرا کنند.

ولادیمیر صفرونکوف، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت گفت یک حمله موسوم به عملیات پرچم دروغین در استان ادلب، که در کنترل تروریست‌ها است، تدارک دیده شده است.

این مقام روس افزود اعضای گروه کلاه‌سفید‌ها به تدارکات خود برای ایجاد تحرکات جدید در این مناطق به منظور متهم کردن مقامات سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی ادامه می‌دهند. ما شاهد این اقدامات هستیم.

این مقام دیپلمات روس اعلام کرد: علی‌رغم آنکه ارتش سوریه پیشرفت‌هایی داشته است، اما ادلب همچنان در دست تروریست‌ها باقی مانده است. گروه هیأت تحریرالشام، شاخه وابسته به القاعده در سوریه، همچنان به انجام حملات به مناطق تحت کنترل دولت دمشق ادامه می‌دهد.

وی افزود این حملات زیرساخت‌های شهری را هدف قرار می‌دهند و غیرنظامیان زیادی بر اثر آن کشته شده‌اند. پیش از این نیز رئیس مرکز آشتی سوریه اعلام کرد رسانه‌های خارجی ویدئویی ساختگی را منتشر کرده‌اند که در آن کشته شدن یک خانواده سوری در یک حمله شیمیایی، که به دولت دمشق نسبت می‌دهند، به تصویر کشیده می‌شود. فیلمبرداری این ویدئو در استان حماه سوریه صورت گرفته است.

روز گذشته نیز شبکه الاخباریه گزارش داد گروه‌های تروریستی به همراه تروریست‌های موسوم به کلاه سفید‌ها و حامیان آنان بار دیگر به روایت ادعایی خود درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در برخی مناطق ادلب و حومه شمالی حماه متوسل شده اند تا ارتش را به انجام دادن حملات شیمیایی متهم کنند. شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه افزود برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند جبهه النصره و گروه‌های تروریستی زیرمجموعه آن به همراه تروریست‌های موسوم به کلاه سفید‌ها در حال هماهنگی هستند تا نمایشنامه‌ای را درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی به اجرا درآورند.

اسناد متعددی که ارتش سوریه پس از آزادسازی مناطق تحت کنترل تروریسم به دست آورده است، نشان می‌دهد کلاه سفید‌ها که با شبکه‌های تروریستی و به خصوص جبهه النصره ارتباط تشکیلاتی دارند در تدارک و آماده سازی و تبلیغ برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان هستند یعنی همان اتفاقی که بار‌ها در غوطه شرقی در ریف دمشق و حلب رخ داد.

۱۳۹۸/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...