نسخه چاپی

سازمان تعزیرات نقش موثری در كنترل بازار مسكن ایفا كند

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ساماندهی بازار مسكن اقدام كند، زیرا حوزه اجاره مسكن به صورت مستقیم با معیشت اقشار ضعیف و متوسط جامعه مرتبط است و باید این حوزه سریعا ساماندهی شود.

به گزارش نما، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش چشمگیر نرخ بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره مسکن، گفت: در سال جاری و با آغاز انعقاد قراردادهای میان مالکان و مستأجران، شاهد تعیین قیمت های جدید اجاره هستیم، به طوری که مستأجران با شرایط کنونی و قیمت‌های جدید، قادر به اجاره مسکن نخواهند بود.

وزارت راه و شهرسازی نظارت کافی بر عملکرد بنگاه های مسکن ندارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی، نظارت کافی بر عملکرد بنگاه های مسکن و کارشناسان این بخش ندارد و مشاوران املاک بدون هیچ نظارت قانونی تنها به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

مالکان مساکن بر اساس سلایق شخصی و سود خود، نرخ اجاره را تعیین می کنند

وی تصریح کرد: از سوی دیگر اغلب مالکان مساکن نیز بدون هیچ قاعده و قانونی و بر اساس سلایق شخصی، قیمت فروش یا اجاره مسکن را تعیین می کنند و این مسئله موجب شده که برای اجاره یک خانه با متراژ معمولی و در مناطق مرکزی پایتخت باید نسبت به قبل، میلیون ها تومان اجاره بهای بیشتر پرداخت کرد.

سازمان تعزیرات حکومتی باید نقش موثری در کنترل بازار مسکن و مدیریت بازار اجاره داشته باشد

کیانپور ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید نقش موثری در کنترل بازار مسکن و مدیریت بازار اجاره داشته باشد، اما متأسفانه در شرایط کنونی این سازمان موثر واقع نشده است، البته در این حوزه سازمان تعزیرات باید همکاری جدی تری با وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

کمر خانواده های مستأجر زیر بار قیمت های اجاره خم شده است

در شرایط کنونی کمر خانواده های مستأجر عملا زیر بار قیمت های اجاره خم شده و در این میان مالکان و افراد سودجو به منافع کثیر خود می رسند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی کمر خانواده های مستأجر عملا زیر بار قیمت های اجاره خم شده و در این میان برخی مالکان و افراد سودجو به منافع کثیر خود می رسند.

اجاره مسکن به صورت مستقیم با معیشت اقشار ضعیف مرتبط است/ وزارت راه فکری به حال بازار مسکن کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون باید نسبت به ساماندهی بازار مسکن به ویژه بخش اجاره اقدام کرده و برای این موضوع فکری کند، زیرا حوزه اجاره مسکن به صورت مستقیم با معیشت اقشار ضعیف و متوسط جامعه مرتبط است و باید این حوزه سریعا ساماندهی شود.

۱۳۹۸/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...