نسخه چاپی

افزایش شهریه مهدهای كودك؟

سرپرست دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور از عدم همكاری سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان با سازمان بهزیستی برای تعیین نرخ جدید شهریه مهدهای كودك در سال جدید انتقاد كرد.

به گزارش نما، سید منتظر شبر با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها، سازمان بهزیستی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید با یکدیگر قیمت شهریه مهدهای کودک را برای استان‌های مختلف کشور تعیین کنند، افزود: این قیمت برای سراسر کشور قیمت واحدی نیست. قبلاً سازمان بهزیستی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این مورد تصمیم می‌گرفتند، اما الان باید نرخ شهریه مذکور به ستاد تنظیم بازار کشور برود.

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس جمهور هر قیمتی که برای خدمات در کشور تعیین شود، باید توسط ستاد تنظیم بازار کشور مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شود، اظهار کرد: متأسفانه تا این لحظه با وجود پیگیری‌های چند ماهه بهزیستی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ما همکاری مناسبی نداشته و قیمتی که مدنظرشان بوده را تعیین نکرده‌اند. به همین دلیل هنوز نتوانسته‌ایم برای شهریه امسال مهدهای کودک، قیمت‌های جدید را اعلام کنیم.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان ایکه برای مهدهای کودک هم مقرون به صرفه نیست که با قیمت‌های سال گذشته کار کنند، تصریح کرد: ثبت نام در این مراکز فعلاً با قیمت سال گذشته انجام می‌شود، این درحالیست که قیمت همه چیز؛ از اجاره بها تا اقلام غذایی افزایش یافته است. حتی حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یافته است و مدیران مهدهای کودک هم باید دستمزد مربیان را افزایش دهند، اما شهریه آنها هیچ تغییری نکرده است.

شبر ادامه داد: تمام موارد درخواست شده از سوی بهزیستی در اختیار این سازمان قرار گرفته است، اما تا این لحظه قیمتی اعلام نشده است. تأخیر در این زمینه موجب ضربه دیدن مهدهای کودک خواهد شد. از طرفی هم قیمت اولیه هم بعد از اعلام شدن باید به ستاد تنظیم بازار ارائه شود. قبلاً این مرحله وجود نداشت، اما با توجه به وضعیت اقتصادی، دولت به این فکر افتاد که هرکسی نتواند خودش تعیین قیمت کند و به این ترتیب این مرحله اضافه شده است.

۱۳۹۸/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...