نسخه چاپی

وعده اوباما به طوفان زدگان آمریكایی

باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا كه برای بازدید از مناطق توفان زده به ایالت نیوجرسی رفته است به میلیون ها نفر از مردم آسیب دیده آمریكا اطمینان داد كه از هیچ تلاشی برای كمك رسانی و بازسازی خرابی ها فروگذار نكند.

به گزارش نمابه نقل از ایرنا، باراک اوباما عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد شهر ˈآتلانتیک سیتیˈ نیوجرسی شد و سپس به همراه ˈکریس کریستیˈ فرماندار نیوجرسی به بازدید هوایی از مناطق سیل زده پرداخت.

وی در پایان این بازدید هوایی در یک نشست رسانه ای حضور یافت و بار دیگر وعده داد که تمام تلاش خود را برای کمک به مردم آسیب دیده و بازسازی خرابی ها به کار می گیرد.

اوباما خطاب به مردم نیوجرسی گفت: من به خاطر شما به اینجا آمده ام.

وی با ابراز همدردی با خانواده قربانیان توفان سندی گفت: هر چند تعداد کشته ها زیاد نبود؛ اما جان آن ها برای خانواده هایشان ارزش بسیاری داشت و ما از مرگ آن ها متاسف هستیم.

اوباما در ادامه با اشاره به قطعی برق در ایالت نیوجرسی تصریح کرد: اولویت نخست ما وصل دوباره برق منطقه است.

رئیس جمهور امریکا همچنین از عملکرد فرماندار نیوجرسی ستایش کرد و گفت:کریس کریستی با قدرت سعی کرد نیوجرسی را از توفان نجات دهد و مردم نیوجرسی تلاش های او را فراموش نخواهند کرد.

فرماندار ایالت نیوجرسی نیز از باراک اوباما و حضور وی در این ستایش کرد و گفت: رئیس جمهور از هیچ تلاشی برای کمک رسانی فروگذار نکرده است.

ˈابرتوفان سندیˈ که روز دوشنبه ایالت های ساحل شرقی آمریکا را در نوردید، خسارت بسیار سنگینی در ایالت نیوجرسی بر جای گذاشته به نحوی که برخی مناطق آن از جمله شهر ˈآتلانتیک سیتیˈ را کاملا به زیر آب برد.

دیدار اوباما از نیوجرسی در حالی که کمتر از یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده خالی از معنای انتخاباتی نیست.

بویژه ستایش کریس کریستی فرماندار جمهوریخواه ایالت نیوجرسی از اوباما برای رسانه های آمریکا قابل توجه بوده است که امروز نوشتند: سخنان فرماندار کریستی منتقد سرسخت رئیس جمهور، نه تنها به نفع اوباما بوده بلکه از شدت دعوای دو حزب در آستانه انتخابات می کاهد.

به دنبال بازدید اوباما از نیوجرسی، برخی رسانه ها وی را به بهره برداری تبلیغاتی از توفان سندی و مصیبت مردم متهم کردند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید که به همراه اوباما به نیوجرسی رفته بود با رد این اتهامات گفته است: رئیس جمهور هیچ هدف سیاسی از این بازدید ندارد.

شش روز بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است و معمولا در هفته آخر انتخابات، تبلیغات و سفرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به اوج خود می رسد.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...