نسخه چاپی

بی بی سی: پاسخ برادران لاریجانی به سخنان رهبر ایران

عکس خبري -بي بي سي: پاسخ برادران لاريجاني به سخنان رهبر ايران

در پی هشدار رهبر ایران درباره علنی شدن اختلاف مقام های عالی رتبه، روسای قوای مقننه و قضائیه در نامه های جداگانه بر رعایت دستورهای او تاكید كرده اند.

به گزارش نمابه نقل از جام، سایت بی بی سی با انعکاس نامه های جداگانه رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا خطاب به رهبر معظم انقلاب و تاکید بر نصب العین قرار دادن توصیه های ایشان نوشت: «در پی هشدار رهبر ایران درباره علنی شدن اختلاف مقام های عالی رتبه، روسای قوای مقننه و قضائیه در نامه های جداگانه بر رعایت دستورهای او تاکید کرده اند.»


بی بی سی افزود: «آیت الله علی خامنه ای چهارشنبه در واکنش به نامه نگاری تند میان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علنی کردن اختلاف ها میان مسوولان نظام را "خیانت" دانسته بود.

آیت الله خامنه ای در یک سخنرانی عمومی گفت "از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند،‌ قطعاً به کشور خیانت کرده است."»


پس از انتشار این سخنان، آیت الله صادق لاریجانی در نامه کوتاهی خطاب به رهبر ایران نوشت که "پیام وحدت بخش" آیت الله خامنه ای خطاب به سران سه قوه را با "جان و دل" دریافت کرده است.


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نامه جداگانه ای "رهنمودهای ناصحانه و خیرخواهانه" آیت الله خامنه ای را سنجیده دانست و بر واجب بودن رعایت دستورات رهبر ایران تاکید کرد.

علی لاریجانی در نامه خود نوشت: " اینجانب به نمایندگی از هیات رییسه و نمایندگان محترم ملت تمامی تلاش خود را با عنایت به اندرزهای مشفقانه جنابعالی در انجام وظایف مجلس، جهت تحقق مصالح ملت به خصوص در جهت رونق تولید ملی و کنترل تورم و افزایش اشتغال به کار خواهیم بست."


بی بی سی در ادامه می نویسد: «سخنان آیت الله خامنه ای، یک هفته پس از پاسخ انتقادآمیز آیت الله صادق لاریجانی به نامه تند محمود احمدی نژاد بیان شد.

آقای لاریجانی در نامه خود، آقای احمدی نژاد را به "سلطان غاصب" تشبیه کرده بود.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به انتقاد آقای احمدی نژاد درباره منع دیدارش از زندان اوین، او را به "رفتارهای نامتعارف" و تلاش برای "دخالت بیجا و خارج از حدود قانونی" در امور قوه قضائیه متهم کرده بود.»


این سایت در پایان می نویسد: فراخوان های قبلی آیت الله خامنه ای تا این اندازه هشدار آمیز و تند نبودند و در عمل نیز مورد توجه مخاطبان رهبر جمهوری اسلامی قرار نگرفته بودند.


حضرت آيت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته با تأكيد بر اينكه رهبری از رؤسای قوا حمايت كرده و حمايت خواهد كرد، خاطر نشان كردند: نامه نگاريهای اخير و مطالب آن به هيچ وجه موضوع مهمی نيست اما اين اختلاف نظرها نبايد به ميان مردم كشانده و دست مايه ای برای جنجال و هياهوی رسانه های بيگانه و دشمنان شود.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...