نسخه چاپی

حضور سبك های مختلف موسیقی آوازی در چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

در چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی سبك های مختلف موسیقی آوازی حضور خواهند داشت.

به گزارش نما، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی دارای ویژگی هایی نسبت به دوره های قبل است که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی قابل تأمل است. وی در این باره توضیح داد: در دوره اول، موسیقی نواحی و موسیقی ردیف دستگاهی بیشتر مورد نظر بود، در دومین دوره با تصمیم شورای سیاستگزاری جشنواره، سایر سبک های موسیقی از جمله نواهای آیینی پاپ ، تلفیقی – ترکیبی ، موسیقی کرال( آکاپلا ) و بخش ملل نیز به این جشنواره اضافه شد و با این کار جشنواره دوم دارای گسترش بیشتری شد. در سومین دوره جشنواره نیز حوزه ی آهنگسازی، تنظیم و تولید ملودی در سبک های مختلف موسیقی مورد توجه بود و امسال در چهارمین دوره جشنواره بر اساس تصمیم شورای سیاستگزاری، موسیقی آوازی محور جشنواره خواهد بود.

مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا(ع) در استان تهران افزود: بخش آواهای رضوی شامل مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی های تعزیه، موسیقی آوازی و... در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی ( مقامی – ردیف دستگاهی) می باشد که هنرمندان عزیز سراسر شرکت می توانند در این بخش آثار ارزشمند خود را ارسال نمایند.

اسماعیلی ادامه داد: بخش نواهای رضوی نیز شامل همنوازیِ ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی( اقوام- ردیف دستگاهی) می باشد و الزاماً می بایست با کلام همراه باشد.

وی به بخش های دیگرِ این دوره از جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره این است که ما امسال همچون دوره ی قبل یک رویکرد بین‌المللی به جشنواره داریم و گروهایی از کشورهای مختلف به ایران دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین در بخش مرور آثار تولید شده دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان و یا ثبت نام و شرکت در جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی Tehran.shamstoos.ir مراجعه نمایند.


۱۳۹۸/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...