نسخه چاپی

مادورو ادعای نماینده ویژه ترامپ در حمایت از هوگو چاوز را مورد انتقاد قرار داد

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنانی اظهارات فریبكارانه نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریكا در حمایت از هوگو چاوز را مورد انتقاد قرار داد و او را شخصی حامی جنگ توصیف كرد.

به گزارش نما، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از اقدامات فریبکارانه الیوت آبرامز، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ونزوئلا انتقاد کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از آبرامز گفت نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا سعی در آشفته کردن و تفرقه افکنی در میان مردم ونزوئلا را دارد.

مادورو در نشستی با معلمان ونزوئلایی در کارکاس نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به شخص حامی جنگ در دوران جنگ سرد تشبیه کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: الیوت آبرامز با نشان دادن خود به عنوان مدافع میراث هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا، جهان را شگفت زده کرد و ادعا کرد حامی و طرفدار چاوز و میراث او است.. آیا این موضوع باور کردنی است؟

مادورو به در سخنانی طعنه آمیز گفت: آیا ما باید از او، این رئیس، معاون پادشاه سرزمین‌های ونزوئلا اطاعت کنیم؟

وی در ادامه تاکید کرد تفکر چاوز مبارزه علیه امپریالیسم آمریکا و دفاع از حق حاکمیت آمریکای لاتین بود و تاکید کرد که آبرامز با چنین اصولی سازگار نیست. آیا آبرامز حامی چاوز است؟ این یک مانور عوامانه است مزخرف است که تظاهر کرد امپریالیسم حامی میراث چاوز است، زیرا میراث چاوز یک میراث ضد امپریالیسمی است.

اظهارات انتقادآمیز مادورو علیه آبرامز پس از صورت گرفت، که این دیپلمات آمریکایی روز گذشته از جوانان طرفدار چاوز و اعضای حزب حامی مادورو خواست تا به جمع مخالفان این کشور پیوسته و خواستار برگزاری انتخابات شوند.

شایان ذکر است، خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های خود آمریکا، تاکنون تمام طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده و اکنون به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا است.


۱۳۹۸/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...