نسخه چاپی

تاكسیرانی نشانه فرهنگ رانندگی شهرهاست

محسن پورسید آقایی با تأكید بر اینكه تاكسیران‌های یك شهر بیانگر شخصیت اجتماعی آن هستند، اظهار كرد: در بُعد مقررات راهنمایی و رانندگی، تاكسیرانی نشانه فرهنگ رانندگی شهر است و اگر تاكسیران‌ها قوانین را رعایت كنند، به شهر هویت می‌بخشند.

به گزارش نما، شهردار تهران در جشنواره تاکسیرانی که امروز (شنبه هفتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه تاکسیران‌های یک شهر بیانگر شخصیت اجتماعی آن هستند، اظهار کرد: در بُعد مقررات راهنمایی و رانندگی، تاکسیرانی نشانه فرهنگ رانندگی شهر است و اگر تاکسیران‌ها قوانین را رعایت کنند، به شهر هویت می‌بخشند.

وی با بیان اینکه در بُعد اخلاق مهمانان یک شهر بیشترین برخورد را با تاکسیران‌ها دارند و نحوه برخورد تاکسیران‌ها با مهمانان یک شهر بیانگر شخصیت اجتماعی شهر است، افزود: اگر می‌خواهیم تهران را به عنوان یک شهر با فرهنگ به مردم نشان دهیم، حتما باید در جایی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم، به تاکسیرانی رسیدگی کنیم.

پورسید آقایی در ادامه گریزی هم به پدیده تاکسی‌های اینترنتی زد و گفت: نمی‌توانیم تکنولوژی را کنار بگذاریم، اما معتقدیم باید شرایط رقابت فراهم شود و همه خودرو‌ها ابتدا معاینه فنی دریافت کنند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در تاکسی‌های اینترنتی معاینه فنی ملاک نیست و ممکن است ده برابر آلودگی ایجاد کنند، تصریح کرد: ما تاکسی‌های بالای ۱۰ سال را فرسوده اعلام می‌کنیم، در حالی که برای تاکسی‌های اینترنتی چنین شرطی وجود ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه ما در کشور این موضوع را رها کرده‌ایم و هیچ ارگانی بر آن نظارت ندارد، گفت: فقط به اسم اشتغال در برابر این موضوع کوتاه می‌آییم و نسبت به ایجاد آلودگی این خودرو‌ها آینده نگری نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی‌ها را دوگانه سوز کرده‌ایم تا از آلودگی جلوگیری شود، ادامه داد: در مجموعه تاکسیرانی خودرو‌ها را ملزم به کلاس خودرویی خاص کرده‌ایم، در حالی که تاکسی‌های اینترنتی بیشتر پراید هستند و ما در تاکسیرانی به پراید مجوز تاکسی نمی‌دهیم.

پورسید آقایی تصریح کرد: نمی‌توانیم در یک سوی شهر بر روی تاکسی‌ها مقررات فسخ داشته و در سویی دیگر شاهد بی‌قانونی باشیم و اگر قرار است شهر را مدرن کنیم، باید قوانین را درست اجرا کنیم.

۱۳۹۸/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...