نسخه چاپی

پیام آیت الله مكارم شیرازی به كنگره سلمان فارسی

آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی مرجع تقلید، سلمان‌فارسی، صحابه بزرگوار پیامبر(ص) را متعلق به همه ایرانیان و افتخار آنان دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به کنگره سلمان فارسی که از چهارشنبه‌شب در کازرون از توابع استان فارس آغاز به‌کار کرده است، شناساندن مفاخر ایران اسلامی خصوصا مفاخر دینی را زمینه‌ساز رشد و تعالی قلمداد کرد.

در بخشی از پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آمده است؛

بزرگداشت بزرگان هر قوم و ملت و احیای نام ، آثار ، افکار و اندیشه علمی و اجتماعی آن‌ها نشانه بیداری آن قوم و ملت است و جایی است که نسل‌های قدیم و جدید را به یکدیگر پیوند می‌زند.

سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شود و تشکیل این کنگره در شهر کازرون به سبب بیداری و هوشیاری مردم خوب و با ایمان این شهر و انتساب سلمان بر طبق برخی روایات به این شهر است.

یکی از امتیازات مهم سلمان فارسی بر سایر صحابه رسول خدا این است که سایر صحابه،اسلام به سراغ‌شان آمد اما سلمان خود به سراغ اسلام رفت.

سلمان از مشاوران ویژه پیامبر بود و بسیاری از مواقع با آن حضرت جلسه خصوصی داشت و حتی در روایات اسلامی مقامی والاتر از لقمان حکیم برای او ذکر شده است.

فضائلی که برای سلمان ذکر شده درباره هیچ یک از صحابه نیامده است و همین در منقبت او کافی است که پیمبر وی را از اهل بیت خود توصیف می‌کند.

امام علی ( ع ) فضیلت سلمان را در منحرف نشدن او از راه اصیل بر می‌شمرد و از بدایع روزگار است که وی با طی الارض بر سر جنازه آن حضرت حاضر شد.

به گزارش ایسنا، کنگره بین‌المللی سلمان‌فارسی در شهر کازرون،‌ زادگاه این صحابی پیامبر مکرم اسلام(ص) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از ۳۰۰ اندیشمند ایرانی و خارجی آغاز به‌کار کرد.

روز پنجشنبه نیز در قالب ۴ پانل علمی و با بیش از ۱۶ سخنران از ایران و چند کشور اسلامی، ادامه خواهد داشت. هم‌چنین تندیس سلمان فارسی در میدان ورودی شهر کازرون نصب و رونمایی شد،‌ هشت کتاب و پژوهش نیز همزمان با این کنگره رونمایی شد.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...