نسخه چاپی

حجاریان در دفاع از كیان وطن معذور است!

سعید حجاریان، نگران تروریستی قلمداد شدن سپاه توسط دولت امریكا نیست؛ بلكه نگران است كه این تروریستی بودن به سایر نظامیان تسری پیدا كند



به گزارش نما سعید حجاریان، نگران تروریستی قلمداد شدن سپاه توسط دولت امریکا نیست؛ بلکه نگران است که این تروریستی بودن به سایر نظامیان تسری پیدا کند و البته این ایراد را هم به ترامپ می‌گیرد که چرا در تروریست دانستن سپاه، مسائل حقوق بشری را نادیده گرفته و دلیل این تروریستی بودن را حقوق بشر قرار نداده است. حجاریان در ابتدای یادداشت خود در هفته‌نامه صدا می‌نویسد: «شعار من یک سپاهی‌ام، بسیار تکرار شد و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و ... جملگی لباس سبز به تن کردند، اما من، در جایی که نقد ناممکن باشد، از دفاع معذورم.» و با همین جملات نشان می‌دهد که کینه از سپاه آنقدر برایش پررنگ است که حتی اگر طرف مقابل ترامپ هم باشد، باز حاضر نیست در نقش حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاضر شود.
او گفته که در این یادداشت صرفاً به نقد طرف دوم ماجرایعنی دولت امریکا می‌پردازد. ایراداتی هم به کار ترامپ گرفته و شاید به نظرش رسیده که ترامپ می‌توانست خیلی بی نقص‌تر سپاه را تروریستی اعلام کند، اما کوتاهی کرده است! حجاریان می‌نویسد: «ترامپ و حلقه اطرافیان وی و نیز ایرانیان همراه آن‌ها همواره از نقض حقوق بشر در ایران سخن گفته‌اند و حکومت مستقر را از این منظر نشانه رفته‌اند. اما برخلاف این رویکرد، شاهد هستیم در مدعیات ترامپ در موضوع تحریم سپاه، مسئله حقوق بشر امری عرضی قلمداد و یا به کلی محو شده است. حقوق بشر در اندیشه ترامپ اساساً اهمیتی ثانوی دارد... و عملاً دلسوزی نسبت به زندانیان ایرانی وجود ندارد.» مطلب روشن است؛ حجاریان گویی منتظر حمایت و دلسوزی ترامپ در موضوعاتی که آن را نقض حقوق بشر می‌نامد، بوده و حالا ناامید است که ترامپ موضع ضدایرانی در مورد حقوق بشر نگرفته است!
نگرانی بعدی سعید حجاریان این است که چرا قانون تروریستی اعلام شدن سپاه، مردم را استثنا نکرده و شفاف نیست! او می‌نویسد: «امریکا همواره از تحریم حکومت مستقر سخن گفته و به زعم خود، مردم کوچه و بازار را از شمول تحریم‌ها و فشار‌ها خارج کرده است. پس از تروریستی خواندن سپاه، امریکا بر سر دوراهی مهمی قرار گرفته است زیرا در بیانیه اخیر، درباره خدمت نظام وظیفه، وابستگان نسبی و فرزندان اعضای سپاه و نیز بازنشستگان این ارگان سکوت کرده است و همچنین از ارتش و وزارت دفاع سخن به میان نیاورده است؛ در صورتی که التفات داریم یکی از پایه‌ای‌ترین شروط یک قانون شفاف بودن آن است. بنابراین باید پرسید پس از ادغام احتمالی سپاه و ارتش و اقداماتی از این دست، روند تروریستی خواندن چه سمت و سویی به خود خواهد گرفت.»
مشکل بسیاری از اصلاح طلبان همین است که به هیچ وجه راضی به انسجام و وحدت داخلی نیستند و حتی در یک جنگ تمام عیار با ترامپ هم دلشان راضی به حمایت از منتقدان داخلی نیست و برای مواضع سیاسی خود و منافع جناحی‌شان ارزشی به مراتب بیشتر از وحدت ملی کشور قائل هستند. پیش از این زیباکلام هم معترض شده بود که چرا دلیل ترامپ برای تروریستی دانستن سپاه حقوق بشر نبوده است.

۱۳۹۸/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...