نسخه چاپی

پرونده آقازاده های جنجالی

عروسی های پر از اسراف و تجمل گرایی تا اتومبیل لوكس و پنت هاوس های آنچنانی، همه و همه از مواردی هستند روال عادی زندگی آقازاده ها شده است؛ آقازاده هایی كه بعد از انواع تجملگرایی، رانت وفساد نهایت اسمی كه از آنها برده می شود، آقازاده است.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، یکی از واژه هایی که بعد از جنگ وارد ادبیات سیاسی ایران شد، آقازاده بود. اصولا آقازاده ها به فرزندان مسئولان گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر توانستند به رانت های اقتصادی و دیگر مزیت های اجتماعی دست پیدا کنند. طی سال های اخیر دامنه گسترش حضور این آقازاده ها بیشتر و بیشتر شد و حتی به مسائل ورزشی و فرهنگی نیز کشیده شد و محدود به رانت های اقتصادی نماند.

به گزارش پارس نیوز ، مسائل حضور آقازاده ها و حمایت همه جانبه پدران از نورچشمی های خود تا حدی شد که سه سال گذشته صدای سخنگوی دستگاه قضا را نیز درآورد.

سال ۸۸، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل گفت: برخی بزرگان چنان تعلق خاطری به فرزندان خود دارند که حتی از منافع نظام هم چشم پوشی می کنند. این مقام قضایی تصریح کرده که آنان حتی گزارش رسمی درباره فساد مالی فرزندان خود را نمی پذیرند. اژه ای در آن زمان گفته بود: اما اکنون غلامحسین محسنی اژه ای می گوید کسانی که خود انحراف فکری ندارند چنان به فرزندان خود تعلق خاطر دارند که دچار بدبختی می شوند... کار به جایی می رسد که ده ها بار پیش آن فرد رفته و گفته می شود فرزند تو خراب شده و دچار فساد مالی است یا خودت برخورد کن و یا اجازه بده دیگران برخورد کنند اما او نمی پذیرد و می گوید این مساله صحت ندارد.

از آنجایی که آقازاده ها، آقازاده هستند، پس از اینکه دست گل به آب می دهند به واسطه آقازاده بودنشان نامی از آنها در رسانه ها منتشر نمی شود مگر اینکه بسیار معروف باشند.

عروسی های پر از اسراف و تجمل گرایی تا اتومبیل و پنت هاوس های آنچنانی، همه و همه از مواردی هستند روال عادی زندگی آقازاده ها شده است؛ آقازاده هایی که بعد از انواع تجملگرایی، رانت وفساد نهایت اسمی که از آنها برده می شود، آقازاده است. کم پیش آمده است که نام آقازاده های تجملگرا یا رانت جو منتشر شود. در این گزارش به اخبار جنجالی تعدادی از آقازاده ها اشاره می شود و اگر بخواهیم در مورد تمام آقازاده هاو اخبار جنجالی آنها بحث کنیم، نیاز به زمان یک هفته ایست و از حوصله پارسنیوز و مخاطبانش خارج!



آقازاده های نامدار!


مهدی احمدی نژاد پسر بزرگ رئیس جمهور ایران، دکتر محمود احمدی نژاد است. وی علاوه بر اینکه فرزند بزرگ خانواده احمدی نژاد است داماد یار غار رئیس جمهوری، یعنی اسفندیار رحیم مشایی است. وجه تمایز مهدی احمدی نژاد را با سایر آقازاده های دیگر باید عروسی او عنوان کرد.

جشن عروسی این آقازاده بدون هیچگونه تشریفات برگزار شده بود و تنها تعداد محدودی در جشن عروسی وی دعوت داشتند. مهدی احمدی نژاد در معنای کلمه یک اقازاده واقعیست؛ چراکه وی پسر یکی از بالاترین مقامات مملکتیست که اختیارات زیادی در زمینه انواع تصمیم گیری ها دارد. اما خبری که باعث شد کمی پارس عمومی او را در یک قدمی سایر آقازاده ها قرار دهد، مربوط به بهمن ماه سال گذشته است. در بهمن سال ۹۰سایت های خبری مدعی شدند که پسر احمدی نژاد همراه با همسرش در پردیس بین المللی دانشگاه شریف در حال ادامه تحصیل در مقطع دکتراست که پس از پيگيري هاي انجام شده معلوم شد كه هزينه تحصيل تمامي رشته هاي دكترا در واحد كيش دانشگاه شريف نزديك به ۲۰ميليون تومان(در هر ترم) است.

البته موضوع فقط هزینه بیست میلیونی تحصیل او نبود بلکه محل اقامت او در کیش نیز بحث و جدل بسیار زیادی را به راه انداخت. گفته می شد که محل سكونت مهدي احمدي نژاد نيز در يكي از بهترين مكان هاي جزيره كيش بوده و در همين برج نيز دو واحد براي همراهان پسر رئيس جمهور تهيه شده است. اين شركت كه محل زندگي مهدي احمدي نژاد را تهيه ديده از بزرگترين موسسات و پيمان كاران جزيره كيش است.

این خبر بی واکنش نبود. چرا که بعد از انتشار آن، روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه ای اخبار منتشر شده در خصوص هزینه تحصیل مهدی احمدی نژاد را تکذیب کرد.

در این بیانیه که روزنامه «ایران» آن را منتشر کرد آمده بود: در پی درج خبری مبنی بر تحصیل آقای مهدی احمدی نژاد در واحد بین الملل دانشگاه صنعتی شریف با شهریه ۲۰ملیون تومان در هرترم، باطلاع می رساند: ایشان ضمن طی فرایند معمولی و باگذراندن آزمون مربوطه در این واحد پذیرفته شده است و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با احتساب تخفیف مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه ها در کل مدت تحصیل ایشان به مراتب از مبلغ اعلام شده پایین تر می باشد.

هرچند دانشگاه شریف آن خبر را تکذیب کرد اما با احتساب هزینه تحصیل در پردیس بین المللی دانشگاه شریف مشخص شد که هزینه تحصیل آن هم در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، ۴۰۰۰یورو است که با یورو ۱۵۰۰تومانی ( قیمت یورو در بهمن سال گذشته و بدیهیست که در حال حاضر قیمت یورو بیشاز این میزان است) معادل حدود ۶میلیون تومان برای هر ترم است.

این خبر جدای از اینکه اذهان را به سمت اشرافی گری رئیس جمهور پیش برد بلکه تمام رسانه ها از تغییر کردن احمدی نژاد نسبت به سال ۱۳۸۴انتقاد کردند و یک سوال مطرح شد و اینکه: چه شد آن شعار ساده زیستی و احمدی نژاد سال ۸۴؟



مهدی هاشمی معروفترین آقازاده ایران!


آقازاده های علی اکبر هاشمی رفسنجانی همواره از جنجالی ترین آقازاده های ایران بوده ند و حاشیه های فراوانی همیشه حول و حوش این خانواده پرسه می زده است. چه در زمان انتخابات جنجالی سال ۸۸و چه قبل یا حتی بعد از آن. شاید بتوان مهدی هاشمی را جنجالی ترین آقا زاده ایران دانست. دامنه اتهامات علیه وی و حاشیه های اطراف او به قدری زیاد است که تنها محدود به داخل کشور نمی شود. او که هنوز در اوین به سر می برد، مشخص نیست چه حکمی در انتظار وی است.

اتهاماتی که در داخل کشور متوجه اوست، از پولشویی آغاز می شود تا دست داشتن او در اغتشاشات بعد از انتخابات سال ۸۸که منجر به فرار او از کشور شد.(هرچند که گفته می شد که وی برای انجام یکسری از کارها در دانشگاه آکسفورد به انگلستان رفته است).

وقتی وی از کشور خارج شد، بازهم حاشیه ها دست بردار نبودند. از حقوق میلیونی دانشگاه آکسفورد گرفته تا دادگاهی شدنش در کانادا. این آقازاده جنجالی به قدری دامنه فعالیت هایش گسترده بود که بازگشتش به ایران و دستگیرشدنش بازتاب فراوانی در رسانه های خارجی داشت. یکی دیگر از حاشیه های اطراف وی این بود که گفته می شد وی به زبان انگلیسی مسلط نیست و تا به حال در کلاس های آکسفورد شرکت نکرده است. این در حالیست که او این موضوع را تکذیب کرد. همچنین گفته می شود که وی دارای یک کشتی مجلل تفریحی نیز است که در زمانی که در سن ۲۴سالگی مدیر یک شرکت دریایی بوده، حکم ترخیص آن را صادر کرده است.

حاشیه های اطراف این آقازاده به قدری زیاد است که اگر بخواهیم ریز به ریز جزئیات آن را بیان کنیم توماری چندهزار کلمه ای می شود. به هر حال امید است با افشا شدن فعالیت های غیرقانونی این آقازاده جنجالی قوه قضائیه حکم درخور وی را صادر کند.



آقازاده های گمنام


دنیای سیاست پر است از آقازاده های گمنام و بی نام؛ کسانی که فقط لقب آن ها یعنی "آقازاده" منتشر می شود. دنیای آقازاده هایی که به واسطه روابط پدر و فرزندی به رانت های فراوانی رسیدند، بسیار گسترده است و اخبار گوناگونی از آنها منتشر می شود که ما تنها نمونه های بارز آنها را ذکر می کنیم. (از فرزندان نمایندگانی که در اختلاس بزرگ دست داشتند و نامی از آنها منتشر نشد و آقازاده های دیگر نیز عبور می کنیم)



آقازاده های ورزش دوست


معلوم نیست که چگونه است که تعداد زیادی ااز این آقازاده ها در عرصه ورزش مشغول به فعالیت هستند. از تعویض مربی و بازیکن گرفته تا موارد دیگر.

سال ۸۹برای اولین بار که سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری یک آقازاده در جریان فساد مالی ورزشی خبر داد. فسادی که هیچگاه نقش این آقازاده یا اسمش نیز منتشر نشد و رسانه ها تنها به گمانه زنی های ذهن خود پرداختند. البته ظاهرا فساد آقازاده ها به همان ماجرا ختم نشد و خرداد ماه سال جاری دست یکی دیگر از آقازاده های بی نام در فساد رو شد. این آقازاده در یکی از جزایر تفریحی جنوب کشور دستگیر شد و گفته می شد که فساد وی بیشتر از جنس اخلاقی بوده و نه مالی. درحالیکه ورزش کشور دچار معضلی به نام معضل آقازاده ها شده است که این آقازاده ورزشی طبق گفته سایت مشرق به دلیل حضور در محافل خاص! بازداشت شده است.



آقازاده بوگاتی سوار!


سال گذشته بود که یک عکس جعلی از یک بوگاتی با پلاک رند منتشر شد که بعد از انتشار عکس رئیس پلیس راهور مدعی شد که برای خودروی بوگاتی پلاک ۶۶د ۶۶۶ایران ۶۶ثبت نشده است.

هرچند که گفته شد چنین پلاکی برای بوگاتی ثبت نشده است اما یکی از سایت ها مدعی شد که واقعا این خودرو با رانندگی آقازاده در خیابان های شمال شهر تهران مشاهده شده است و ظاهرا نیز خود آقازاده محترم مدعی شده بود تنها چهار و نیم میلیارد تومان برای ماشین شخصیش هزینه كرده است. لازم به ذکر است در حال حاضر بوگاتی از گرانترین های جهان به شمار می رود که با احتساب قیمت دلار در آن زمان و عوارض گمرکی قیمت این خودرو در حدود ۶میلیارد تومان آب می خورد!

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...