نسخه چاپی

هشدار جدی به زنان؛ شیوع سرطان پستان در كشور

گیتی خاطرنشان كرد: طی سال‌های اخیر شیوع سرطان پستان افزایش یافته كه یكی از دلایل آن تشخیص بیشتر بوده ولی به طور كلی این افزایش شیوع تنها مربوط به ایران نبوده و برای سایر كشورها نیز این چنین است.

به گزارش نما، معصومه گیتی استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این کنگره توسط اساتید و صاحب‌نظران برجسته مورد بحث‌و گفت‌و‌گو قرار گرفت، رادیولوژی بیماری‌های زنان به ویژه در حوزه پستان بود که مهمانان خارجی در قالب سخنرانی و کارگاه اطلاعات خود را در این زمینه ارائه کردند.

وی افزود: ۳ نشست در این زمینه برگزار شد که شامل ۸ سخنرانی و ۱۰ کارگاه بود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری بیماری‌های زنان ارائه شد.

سرپرست فلوشیپ رادیولوژی بیماری‌های زنان ادامه داد: همه زنان از سن ۲۰ سال به بالا در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند البته شیوع این بیماری در زنان بالای ۵۰ سال بیشتر بوده و این افراد باید نسبت به علائم هشداری بسیار آگاه باشند.

گیتی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شیوع سرطان پستان افزایش یافته که یکی از دلایل آن تشخیص بیشتر بوده ولی به طور کلی این افزایش شیوع تنها مربوط به ایران نبوده و برای سایر کشورها نیز این چنین است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع این بیماری در درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: استفاده از روش‌های خودآزمایی در زنان می‌تواند در شناخت به موقع موثر واقع شود البته مراجعه به پزشکان و متخصصان زنان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

مسؤول رادیولوژی بیماری‌های پستان در انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: ماموگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری جهت تشخیص به موقع سرطان پستان در زنان است و همه افراد بالای ۵۰ سال لازم است که حداقل دو سال یک بار نسبت به این موضوع اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سن ۴۰ سال به بالا داشته و ریسک ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است یا به عبارتی سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند سالانه باید یکبار برای انجام ماموگرافی اقدام کنند البته استفاده از این روش در کنار روش های دیگر همچون سونوگرافی و ام آر آی بسته به نظر پزشک توصیه می‌شود.

۱۳۹۸/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...