نسخه چاپی

نجار: اعتبارات برای انتقال اسكان موقت مناطق سیل‌زده تعیین شد

رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت: برای انتقال اسكان موقت اعتباری را اختصاص داده‌ایم تا بتوانند ساكنان اسكان موقت خانه‌هایی را برای خود اجاره كنند.

به گزارش نما، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: برای انتقال اسکان موقت اعتباری را اختصاص داده‌ایم تا بتوانند ساکنان اسکان موقت خانه‌هایی را برای خود اجاره کنند که برای روستاییان 6 میلیون تومان و برای شهرنشینان 12 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نجار ضمن تشکر از ملت ایران و خلق حماسه بی‌بدیل همچون گذشته در موضوع سیل اخیر اظهار کرد: پس از فرونشست سیل شاهد خسارت‌های عظیمی بودیم که برآوردمان بالای 35 هزار میلیارد تومان است. از شمالی‌ترین استان همچون گلستان تا جنوبی‌ترین استان همچون خوزستان درگیر سیل بودیم که خوزستان به دلیل ماندگاری آب خسارتش بیشتر شد و البته لرستان هم به دلیل حجم آب خسارت‌هایی را به منطقه وارد کرد.

وی افزود: امروز دومین جلسه قرارگاه تشکیل شد و در جلسه امروز 5 کمیته در قرارگاه تشکیل شده بودند که هر کدام در بخش‌های مختلف آخرین اقدامات وظایف محول‌ شده‌شان را گزارش دادند.

نجار ادامه داد: عمده‌ترین موضوع پرداخت خسارت‌ها بود که در بخش کشاورزی مورد تأکید مقام معظم رهبری است همچنین پیشنهاداتی به دولت شد که دولت در اولین جلسه‌اش آن را مورد تصویب قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: موضوع بعدی جلسه امروز بازسازی و نوسازی مناطق خسارت‌دیده شده است که برنامه‌ریزی وسیعی برای آن انجام شده است. بر این اساس 174 هزار واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت که برای 100 هزار واحد آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته شده است. برای انتقال اسکان موقت در کل مکان‌های مسکونی‌شان امکان استفاده نیست، برای روستاییان 6 میلیون تومان و برای شهرنشینان 12 میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا بتوانند خانه‌هایی را اجاره کنند.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ما بسیار آسیب دیده است که باید مورد توجه قرار بگیرد، با تمهیدات اندیشیده شده و با مشارکت مردم امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را کم کنیم و سریعاً زندگی عادی را به مردمان آن منطقه بازگردانیم.

نجار افزود: آب در خوزستان تقریباً فروکش شده و شادگان و روستاهای خرمشهر و آبادان با مشکلاتی همراه است که تا چند روز آینده با کاهش آب روبه‌رو خواهیم بود.

۱۳۹۸/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...