نسخه چاپی

راز جسد دفن شده در بیابان‌های آزادراه تهران – پردیس برملا شد

ولی پور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از كشف پرونده فقدان منجر به جنایت با انگیزه اختلاف مالی خبر داد.

به گزارش نما، سرهنگ کارآگاه علی گفت: در مورخه ۲۱/۰۱/۱۳۹۸ خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۲۴ قلهک به مأموران اعلام کرد: همسرم (۴۸ ساله) ساعت ۰۹:۰۰ از خانه خارج شد و تا ساعت ۱۸:۰۰ نیز پاسخگوی تلفن همراهش بود، اما پس از آن دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود تا اینکه تلفن همراهش نیز خاموش شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد"، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همسر فقدانی با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همسرم در زمینه خرید و فروش ملک در منطقه پردیس، بومهن و رودهن فعالیت دارد؛ صبح روز چهارشنبه مورخه ۲۱/۰۱/۱۳۹۸ به قصد ملاقات با یکی از دوستان و همکارانش به نام مسعود. ق (۳۵ ساله) در رودهن از خانه خارج شد، اما پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارم.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار مسعود در بنگاه ... در رودهن، به تحقیق از وی پرداختند؛ مسعود در تحقیقات مقدماتی عنوان داشت: قرار بود تا فقدانی ساعت ۱۶:۰۰ مورخه ۲۱/۰۱/۱۳۹۸ به بنگاه من بیاید و حتی پیامکی را در این خصوص برایم ارسال کرد، اما پس از آن دیگر هیچ خبری از او ندارم.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با بررسی اظهارات مسعود، انجام تحقیقات میدانی و بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی اطمینان پیدا کردند که فقدانی آخرین بار در محل بنگاه مسعود در رودهن رؤیت شده است؛ لذا طی هماهنگی با بازپرس پرونده، مسعود در مورخه ۰۲/۰۲/۱۳۹۸ دستگیر و جهت تحقیقات پلیسی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

مسعود در اظهارات اولیه همچنان اظهارات اولیه‌ی خود را تکرار کرده، اما سرانجام در روز پنجشنبه مورخه ۰۵/۰۲/۱۳۹۸ لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف میلیاردی بر سر مالکیت یک مجتمع مسکونی در شهر رودهن با فقدانی اعتراف کرد. مسعود در اعترافاتش عنوان داشت که جنایت را با همدستی شاگرد بنگاهش به نام رامین (۲۷ ساله) انجام داده است.

مسعود در اعترافاتش به کاراگاهان گفت: طی چندین تماس تلفنی از فقدانی خواسته بودم تا برای دیدن و معامله یک مجتمع مسکونی به رودهن بیاید؛ روز چهارشنبه پس از رسیدن فقدانی به بنگاه، به بهانه بازدید ساختمان، به همراه فقدانی و رامین سوار ماشین شدیم؛ در طی مسیر آبمیوه مسومی را که از قبل آماده کرده بودیم به فقدانی تعارف کردیم و او نیز پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه بلافاصله بیهوش شد؛ به سمت آزادراه تهران – پردیس حرکت کردیم و پس از پیدا کردن مکانی خلوت در بیابان‌های اطراف، مقتول را با طناب خفه کرده و جنازه اش را داخل یک گودال دفن کردیم. پس از ارتکاب جنایت نیز ماشین مقتول را در نقطه‌ای رها کرده و به همراه رامین به بنگاه برگشتیم.

با توجه به اعتراف صریح مسعود به ارتکاب جنایت با همدستی رامین، رامین نیز در محل بنگاه ... در رودهن دستگیر و پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهارات مسعود را تأیید کرد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمین به ارتکاب جنایت و مدفون کردن جسد مقتول در منطقه‌ای بیابانی در آزادراه تهران – پردیس، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه متهمین به محل مدفون شدن جسد اعزام و با راهنمایی متهمین، جسد مقتول نیز کشف شد. در حال حاضر، با توجه به احراز وقوع جنایت و اعتراف صریح متهمین، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد شدند.

۱۳۹۸/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...