نسخه چاپی

واردات ایران قیمت گوشت را در گرجستان افزایش داد

وارد كننده دام زنده مولد گفت: واردات زیاد و وجود رقابت منفی میان تجار ایرانی باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در برخی كشورها نظیر گرجستان شده است.

به گزارش نما، محمود فهیمی وارد کننده دام زنده مولد از مغولستان در جمع وارد کنندگان این محصول اظهار کرد: در سال 97 حجم زیادی از دام مولد از کشور خارج شد، بنابراین اکنون نیاز به واردات و جایگزینی این محصولات از خارج از کشور داریم.

وی افزود: پیشنهاد واردات دو میلیون راس دام از مبداء مغولستان در قالب طرحی به دولت ارائه شده است.

وارد کننده دام زنده مولد ادامه داد: این طرح از طریق استاندار خوزستان به دولت ارسال و وی پیگیر این موضوع است تا نتیجه لازم حاصل شود، در غیر این صورت گرفتار اتفاقات خاص در دولت خواهد شد.

فهیمی گفت: دام زنده 3 یورویی به کشور وارد شد، که این امر منجر به کاهش قیمت 5 تا 10 هزار تومانی گوشت قرمز در بازار شده است، اما باید توجه داشت که این امر کوتاه‌ مدت است و برای اثرگذاری بیشتر بر قیمت‌ها باید میزان واردات دام مولد به کشور افزایش یابد تا کسری تولید تامین شود.

وی با بیان این که نیم قرن است که گوشت مورد نیاز کشور از اقصی نقاط دنیا وارد می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی به هر میزان واردات دام صورت گیرد خلاء موجود پر نمی‌شود.

فهیمی با بیان این که عدم هماهنگی وارد کنندگان با یکدیگر و وجود رقابت منفی میان آنها باعث افزایش قیمت واردات دام زنده شده است، گفت: به دلیل نبود سازماندهی منسجم و هماهنگی میان شرکت‌ها و سازمان‌ها منجر به از دست رفتن بازارهای وارداتی شده است و هم اینک واردات از این کشورها صرفه اقتصادی ندارد زیرا قیمت دام زنده و گوشت به دلیل واردات ما افزایش یافته است.

وارد کننده دام زنده مولد خاطر نشان کرد: قیمت گوشتی که از برزیل 2 یورو وارد می‌شد، به دلیل افزایش تقاضا بیش از اندازه از ایران اکنون به 4 یورو رسیده است.

واردات ایران قیمت گوشت را در گرجستان افزایش داد

وی بیان کرد: در اثر همین رقابت تجار ایرانی در کشورهای هدف امروز شاهد افزایش قیمت گوشت در کشورهای مانند گرجستان هستیم و نرخ این محصول روز به روز در این کشورها افزایش می‌یابد.

۱۳۹۸/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...