نسخه چاپی

افزایش قیمت نفت موقتاً متوقف شد

روند افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت كه از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده حداقل به صورت موقتی متوقف شد.

به گزارش نما، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت معادل نیم درصد کاهش به 71 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 39 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 62دلار و 91 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل حدود 3 درصد کاهش داشت.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه ترامپ گفت که با عربستان در مورد کاهش تاثیر افت صادرات نفت ایران بر بازار از طریق افزایش تولید صحبت کرده است، قیمت نفت آسیب دید.»

ترامپ روز جمعه برای چندمین بار در طی ماه های اخیر از اوپک خواسته بود تا قیمت نفت را پایین بیاورد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: «قیمت بنزین دارد پایین می آید. من با اوپک تماس داشتم و به آنها گفتم که باید قیمت ها را پایین بیاورید.»

این اظهارات سبب شد تا روند خروج سرمایه از بازار نفت اتفاق بیافتد و روند افزایش 40 درصدی قیمت نفت که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده حداقل به صورت موقتی متوقف شود.

این افزایش ها در ماه آوریل و پس از آن شدت گرفت که ترامپ با پایان دادن به معافیت مصرف کنندگان از تحریم های نفتی ایران، تحریم ها علیه تهران را تشدید کرد.

تجار می گویند، توجه بازار در چند روز اخیر معطوف کاهش تولید های داوطلبانه اوپک و متحدانش شده است. به عقیده تحلیلگران، توافق کاهش تولید ممکن است پس از نشست ماه ژوئن این گروه از تولید کنندگان دیگر پابرجا باقی نماند.

۱۳۹۸/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...