نسخه چاپی

دانفورد: تمام گزینه‌ها برای ونزوئلا بر روی میز است

رئیس ستاد مشترك ارتش آمریكا اعلام كرد كه رئیس جمهور این كشور كاملا شفاف ساخته كه تمام گزینه‌ها درباره ونزوئلا بر روی میز است.

به گزارش نما، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که از دیدگاه ما اوضاع کنونی در ونزوئلا مبهم است.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات درباره ونزوئلا به کار خواهیم گرفت تا به برآورد صحیحی درباره اوضاع ونزوئلا دست یابیم.
دانفورد اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در صورتی که رئیس جمهور از نیروهای مسلح آمریکایی درخواست کند تا به وظیفه خود عمل کنند از این تصمیم حمایت شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: رئیس جمهور ترامپ کاملاً این موضوع را شفاف ساخته که تمامی گزینه‌ها درباره ونزوئلا بر روی میز قرار دارد.

امروز نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت در صورت لزوم، واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است.

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز دونالد ترامپ در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

گوایدو روز سه‌شنبه (دیروز) با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کودتایی کوچک» را دفع کرده است.

در ادامه حمایت‌های آمریکایی‌ها از تلاش رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای کودتا در این کشور آمریکای لاتین، رئیس‌جمهور ایالات متحده به کوبا گفت که باید فوراً نیروهایش را از ونزوئلا خارج کند.
منبع: فارس

۱۳۹۸/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...