نسخه چاپی

بند انگشت به جای مشت

مهدی فضائلی

12اسفند ماه بود؛ روز برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز سی‌امین انتخابات پس از انقلاب اسلامی ایران و روزی که از ماه‌ها قبل، دشمنان این انقلاب برای دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت آنها نقشه‌ها کشیدند و همه تیرهای در ترکش خود را روانه این ملت کردند.

از سناریوی اتهام اقدام تروریستی در آمریکا گرفته تا گزارش سازمان حقوق بشر و از گزارش بی‌سابقه و اسرائیل‌پسند مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گرفته تا تحریم‌های بی‌سابقه اتحادیه اروپا وآمریکا و از تهدیدات لفظی مبنی بر حمله نظامی گرفته تا اقدام هماهنگ اپوزیسیون خارج کشور و برخی جریان های داخلی مبنی بر تحریم انتخابات و اعزام ده‌ها گروه تروریستی به داخل کشور برای ایجاد ناامنی.

اما یک بار دیگر ملت بزرگ ایران در برابر همه این تیرهای رها شده از سر بغض و کینه، سینه که نه، بند انگشت سپر کرد و همه دشمنان را تحقیر نمود!

چرا این ماجرا، یعنی طراحی ترفندهای رنگارنگ دشمن برای دلسرد کردن مردم و در مقابل دلسرد نشدن مردم تکرار می‌شود و دشمن عبرت نمی‌گیرد؟ دو دلیل روشن، پاسخ این سؤال ساده اما مهم است.

یک شناخت و یک عدم شناخت. دشمن، نیروی در پس انقلاب اسلامی را نشناخته است و در مقابل، مردم ما دشمن را خوب شناخته‌اند.

در جهان‌بینی دشمن، «خدا» و «عالم غیب» مفاهیمی ناشناخته و مبهم است.

آنها وقتی امام راحل در واقعه طبس فرمودند: «شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست» چیزی از آن نفهمیدند و احتمالا دلیل شکست خود را ضعف در هواشناسی ارزیابی کردند! همان دشمن وقتی امام فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» چیزی از آن نفهمید.

و همان دشمن وقتی رهبر دوراندیش انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین فرمودند: «به لطف و فضل الهی، حضور مردم در انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود» نتوانست درک کند لطف و فضل الهی یعنی چه و از همین رو تحلیل هایی ارائه کرد که شبیه همان ضعف در هواشناسی در ماجرای طبس بود! دشمن نمی‌تواند این حقیقت را درک کند که دل‌ها دست خداوند است و دگرگون‌کننده دل‌ها اوست و دیروز یکبار دیگر خداوند دل‌ها را برای حضور و مشارکتی دیگر متحول کرد و حضوری دشمن شکن رقم خورد.

در مقابل این همه نافهمی و عدم شناخت، مردم ما دشمن را خوب شناخته‌اند و این را با تمام وجود درک کرده‌اند که اولا دشمن، دشمن است و خیرخواه این کشور نبوده و نیست و ثانیا تا زمانی که ما با هم باشیم و یکدل، همه توان دشمن در برابر این همدلی و انسجام ضعیف است و شکست‌پذیر.

دیروز در شبکه تلفن همراه، پیامکی پرمعنا بین بسیاری از ایرانیان ردّ و بدل شد که «امروز برای شکستن دشمن مشت لازم نیست، بند انگشت هم کافی‌ست.»

این جمله کوتاه، هم ضعف دشمن را آشکار می‌کرد و هم تأثیر حضور و مشارکت مردم را و مادام که این معادله همین‌گونه بماند، نتیجه نیز همین خواهد بود.

ما می‌توانیم به دشمن تذکر خیرخواهانه‌ای داشته باشیم که اگر به آن توجه کند، مشکل ارزیابی‌اش در باره انقلاب اسلامی حل خواهد شد.

البته این توجه نیازمند یک تحوّل در جهان‌بینی اوست. این تذکر همان است که امام(ره) در ماجرای طبس فرمودند «نباید بیدار شوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ نباید بیدار شوند؟»

پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...