نسخه چاپی

گوشت ارزان فقط در سازمان حمایت پیدا می‌شود

درحالی كه هر كیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار حداقل ۹۵هزار تومان قیمت دارد، نه‌تنها نظارتی بر قیمت این محصول نمی‌شود بلكه در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت كالا و خدمات سازمان حمایت تنها نرخ گوشت‌های تنظیم‌بازاری درج شده كه وجود خارجی ندارند.

به گزارش نما، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که مسئولیت حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به‌عهده دارد، به‌نظر می‌رسد این روزها بازار و قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی مردم از جمله گوشت قرمز را رها کرده است.

در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات این سازمان اقدام به درج قیمت انواع گوشت قرمز کرده است که هیچ یک از این قیمت‌ها در بازار مشاهده نمی‌شود، به‌طور مثال قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تنظیم‌بازاری در این سامانه 42 هزار و 400 تومان تا 44 هزار و 400 تومان و گوشت گرم و مخلوط گوساله 31 هزار و 500 تومان، ران و مغز ران 32 هزار و 500 تومان و سردست و گردن 31 هزار تومان است.

بنابر این گزارش اما در بازار، کف قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه در حدود 95 هزار تومان، با دنبه 92 هزار تومان و گوشت گوساله 95 هزار تومان است.

همچنین بنابر این گزارش براساس اعلام دبیر ستاد تنظیم بازار واردات و عرضه گوشت با ارز 4200تومانی قطع و اعلام شد که این محصول از این پس با ارز نیمایی در بازار عرضه می‌شود اما بعد از گذشت چند هفته از این مصاحبه و قطع عرضه گوشت قرمز با ارز دولتی، این سازمان نه‌تنها کنترلی بر قیمت‌ها در بازار نداشته بلکه حتی قیمت‌های خود را نیز به‌روز نکرده است تا مرجعی برای مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان باشد.

۱۳۹۸/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...