نسخه چاپی

ممنوعیت خروج اعضای شورای شهر برای كاندیداتوری انتخابات مجلس

هاشمی در خصوص اینكه آیا اعضای شورا قصد كاندیداتوری برای انتخابات مجلس را دارند یا خیر نیز گفت: در شورا هیچ بحثی در این خصوص نیست و هیچ‌كس قصد ترك شورا را ندارد.

به گزارش نما، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اعتراض حق شناس درباره انتصابات در شهرداری تهران و اینکه چرا با شورای شهر هماهنگی نمی‌کنند گفت: انتصابات جز اختیارات شهرداری است.

وی افزود: در قانون هم شورا اجازه دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد و هر کسی این موضوع را مطرح کرده باید خودش جواب بدهد.

محسن هاشمی در خصوص لایحه شوراهای ارسال شده به مجلس هم گفت: این لایحه خطرناک است و به خصوص بندی که در خصوص عوارض نوشته شده است.

وی افزود: این بند به بهانه حمایت از شوراها تدوین شده و به مجلس آمده است اما امیدواریم این بند تصویب نشود و برگردد به کمیسیون برای بررسی مجدد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک بار مجلس آمد و عوارض و مالیات ها را به شهرداری ها داد و این بخش از درآمدها به عنوان درآمد پایدار شهرداری ها به تثبیت رسید اما حالا می خواهند این حق را مجدد از شوراها و شهرداری بگیرند.

وی خاطرنشان کرد براساس این لایحه قرار است عوارض و مالیات به حساب دولت ریخته شود و دولت تخصیص دهد به صلاحدید خودش حالا اگر دولت بودجه نداشته باشد عملا تخصیصی صورت نمیگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص شکایت پلیس نیز گفت: مسؤولان پلیس گفته اند شکایت همچنان سرجای اش هست و ما هم کاری نداریم.

وی در خصوص این موضوع که آیا حاضر است در بحث شکایت میان میرلوحی و قالیباف وساطتت کند گفت:حاضر به وساطت میان میرلوحی و قالیباف هستم تا مشکل حل شود اما هنوز کسی از من نخواسته است.

هاشمی در خصوص اینکه آیا اعضای شورا قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را دارند یا خیر نیز گفت: در شورا هیچ بحثی در این خصوص نیست و هیچ‌کس قصد ترک شورا را ندارد.

۱۳۹۸/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...