نسخه چاپی

سقوط بالگرد ارتش 7 كشته بر جا گذاشت

بنا به گفته وزارت دفاع ونزوئلا، یك بالگرد متعلق به ارتش ونزوئلا شنبه صبح به وقت محلی در نزدیكی «كاراكاس» سقوط كرد.

به گزارش نما، سقوط یک بالگرد ارتش ونزوئلا در نزدیکی پایتخت، به جان باختن هفت سرنشین آن منجر شد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، در بیانیه وزارت دفاع ونزوئلا در خصوص این رخداد آمده است، بالگرد نظامی ارتش از کاراکاس به سمت استان «خوخیدس» واقع در میانه غربی ونزوئلا در پرواز بود که به سمت زمین سقوط کرد.

مقامات امنیتی ونزوئلا در حال تحقیق درباره علت سقوط بالگرد ارتش هستند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (شنبه) برای مشاهده مجموعه‌ای از رزمایش‌های ارتش کشور خود به خوخیدس سفر کرده بود.

وی در سخنرانی خود که از تلویزیون پخش شد، رزمایش برگزار شده، نمایانگر آمادگی ارتش ونزوئلا در مقابل تهدیدات آمریکا است.

رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا، دولت آمریکا را به تلاش برای تحریک کودتا علیه خود از طریق حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا متهم کرد.

مادورو در واکنش به حادثه سقوط بالگرد نظامی ارتش ونزوئلا در صفحه توییتر خود ضمن ابراز تأسف نوشت: «من عمیقاً از این حادثه متأسفم و از صمیم قلب به خانواده و دوستان آنها (قربانیان حادثه) تسلیت می‌گویم».

مقامات آمریکایی با دخالت در امور داخلی ونزوئلا، از ماه ژانویه (دی 1397) که رسماً «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناختند، اعمال فشار به مادورو برای کناره‌گیری از قدرت را افزایش داده‌اند.

چندی پیش، گوایدو با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و پس از آن «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ارتش ونزوئلا خواست تا از کودتای مخالفان علیه دولت مادورو حمایت کند.

از طرف دیگر، پامپئو نیز در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز، ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت در صورت لزوم واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است.

بعد از آنکه مقامات ونزوئلا، آمریکا به ویژه پامپئو و بولتون را به تلاش برای رهبری کودتا در ونزوئلا متهم کردند، روز گذشته (شنبه)، مقام‌های آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» خبر دادند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مداخله نظامی امریکا در ونزوئلا ناخرسند است.

۱۳۹۸/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...