نسخه چاپی

خسارت ۴.۴ میلیارد دلاری حملات تروریستی به صنعت گردشگری سریلانكا

در پی حملات اخیر گروه تروریستی داعش به سریلانكا، صنعت گردشگری این كشور با بحران مواجه شده و ۴.۴ میلیارد دلار خسارت دیده است.

به گزارش نما، بمب گذاری‌های یکشنبه عید پاک در سریلانکا که به کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر منجر شد، صنعت گردشگری این کشور را با بحران مواجه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، در پی وقوع این حملات تروریستی در نقاط مختلف سریلانکا صنعت گردشگری این کشور با خسارت ۴.۴ میلیارد دلاری مواجه است.

در بمب گذاری‌های روز عید پاک نیز عناصر گروه تروریستی داعش کلیسا‌ها و هتل‌های مجلل این کشور را هدف قرار دادند که پس از آن بیش از ۷۰ درصد از رزرو هتل‌ها لغو شد و این به معنای خالی شدن هتل‌های این کشور از گردشگر است.

از سوی دیگر، گردشگری که ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سریلانکا را تشکیل می‌دهد پس از این حملات کاهش یافته است.

مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهور سریلانکا، روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت حملات تروریستی اخیر، ضربه بزرگی به اقتصاد و صنعت گردشگری این کشور زده است. برای رشد اقتصادی ضروری است که صنعت گردشگری به شرایط قبل از حملات تروریستی باز گردد.

یک روز پس از حملات تروریستی یکشنبه عید پاک ۷۰ درصداز هتل‌های سریلانکا که از پیش رزرو شده بودند، لغو شده و یک هفته پس از حملات تروریستی رزرو هتل‌ها ۱۸۶ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح طی سال‌های اخیر بوده است.

همچنین برخی از خطوط هوایی سریلانکا پس از حملات با مجبور به لغو پروازهایشان شدند. به گفته مقامات هواپیمایی این کشور، وجود یک عامل نگران کننده باعث شد بسیاری از گردشگران از بیم بمب گذاری‌های بیشتر در سریلانکا، پرواز‌های خود را به این کشور لغو کنند. این موضوع نیز به کاهش درآمد بخش حمل و نقل سریلانکا دامن زد.

سریلانکا با ۱۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی، در زمره کشور‌هایی است که موفق به توسعه صنعت گردشگری خود شد. پس از پایان جنگ داخلی در سال ۲۰۰۹ روند توسعه گردشگری سریلانکا آغاز شد و پس از مدتی به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و جذب سرمایه تبدیل شد.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است با اتخاذ سیاست‌های صحیح و اقدامات پیشرفته امنیتی امکان بازیابی صنعت گردشگری و رشد اقتصادی در سریلانکا وجود دارد.

۱۳۹۸/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...