نسخه چاپی

ورود نیروهای امنیتی به مسائل اقتصادی نادرست است

عکس خبري - ورود نيروهاي امنيتي به مسائل اقتصادي نادرست است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسائل اقتصادی باید با تدابیر اقتصادی برطرف شود، ورود نیروهای امنیتی تنها باید در صورتی باشد كه مكمل فعالیت دیگر دستگاه ها باشد و به هم افزایی منجر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار دكتر ”اسماعيل احمدي مقدم"در بازديد از نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات با اشاره به نگاه پيشگيرانه در نيروي انتظامي، گفت: ديدگاه سنتي برقراري امنيت مبتني بر مقابله با مجرمان بوده است، در حال حاضر، نگاه پيشگيري و حتي پيش بيني مطرح شده كه اگر اشراف اطلاعاتي ما به نحوي باشد كه بتوانيم بر كانون هاي وقوع جرم مسلط شويم، در اين صورت ديدگاه پيشگيري و پيش بيني بر فعاليت هاي ما حاكم مي شود .
احمدي مقدم ادامه داد: پيشگيري در حوزه هاي انتظامي، اجتماعي و ديگر حوزه هايي است كه مي تواند آبستن حوادث باشد.
وي به قانون پيشگيري از جرم در مجلس اشاره كرد و افزود: در اين قانون اشكالاتي مطرح بوده كه پس از بررسي توسط شوراي نگهبان و وارد كردن يكسري از ايرادات در حال حاضر اين موضوع در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفته است.
فرمانده ناجا، اين قانون را بسته مناسبي براي حضور فعالانه همه دستگاه ها در امر پيشگيري از جرم دانست و تصريح كرد: پيشگيري هاي انتظامي، اجتماعي اقتصادي و غيره باعث بروز بهداشت امنيتي در سطح جامعه مي شود و اساساً دستگاه ها نبايد اجازه دهند كه مسائل مختلف اجتماعي. سياسي و اقتصادي و غيره به ناامني مبدل شوند.
سردار مقدم با بيان اينكه فعاليت دستگاه هاي فرهنگي، نگاه پيشگيري و پيش بيني را تقويت مي كند‏، گفت: پليس از حدود هشت سال پيش با تاسيس پليس پيشگيري به اين مرحله ورود پيدا كرده كه نتيجه آن مهار و كاهش آمار جرايم به خصوص جرايم جنايي در كشور بوده است.
*ورود نيروهاي امنيتي در مسائل اقتصادي نادرست است
اين مقام ارشد انتظامي كشور درباره ورود پليس به مسائل اقتصادي، اظهارداشت: در برخي از موارد اگر مسائل به صورت جامع و منظومه اي مورد بررسي قرار نگيرند‏، حضور پليس نه تنها چاره ساز نيست بلكه مشكل آفرين نيز مي باشد.
وي ادامه داد: از ما در خواست شده بود كه در مسائل و صحنه هاي اقتصادي وارد شويم اما نيروي انتظامي، ارائه راهكارهاي اقتصادي را از آنها خواستار شده بود؛ گرچه حضور پليس به مسائل مي تواند مفيد باشد و اين نيرو نيز آمادگي ورود به اين عرصه ها را دارد اما مداخله پليس ممكن است، تاحدي فضا را امنيتي جلوه دهد كه البته اين بيشتر به ضرر بازار مي باشد.
سردار مقدم به احتكار دلار توسط عده اي سودجو، اشاره كرد و عنوان داشت: خوشبختانه توانستيم با توجه به شرايط جديد نظام اقتصادي و مديريت ارز را به نحوي سازماندهي كنيم كه براي مشكلات پيش آمده آماده پاسخگويي به نيازها باشيم كه در حال حاضر نيز آرامش به اين سمت زندگي مردم بازگشته است.
فرمانده ناجا، ورود دستگاه هاي امنيتي به اين مسائل را نادرست دانست و خاطرنشان كرد: مسائل اقتصادي را بايد با تدابير اقتصادي حل كرد و اگر از روي ناچاري نيروي هاي امنيتي به مسئله ورود پيدا كردند بايد مكمل فعاليت ديگر سازمان هاي ذيربط باشند كه طي آن هم افزايي بين دستگاه ها مشكلات را برطرف نمايد.
ورود موادمخدر به كمتر از نصف تقليل يافته است/ترانزيت موادمخدر، اقتصادي بزرگي در دنيا محسوب مي شود .
وي در ادامه با اشاره به اينكه در حال حاضر موادمخدر در دنيا به اقتصاد بزرگي تبديل شده است، گفت: بازار موادمخدر براي افرادي كه به دنبال درآمد بادآورده هستند، وسوسه انگيز است؛ به همين دليل افرادي ريسك اين كار را پذيرفته و با توجه به بازار تقاضايي كه وجود دارد به اين امر مي پردازند.
فرمانده ناجا يادآور شد: در حال حاضر به دليل مسدود شدن مرزهاي شرقي و غربي كشور و ايجاد سرحدات مستحكم، ترانزيت موادمخدر به حداقل رسيده است.
رييس پليس كشور به تردد قاچاقچيان موادمخدر از راه هاي هوايي و دريايي اشاره كرد و عنوان داشت: در حال حاضر راه هاي آسياي ميانه، روسيه و بالكان به اين مسيرها اضافه شده اما به هر حال ورود موادمخدر نسبت به گذشته به كمتر از نصف تقليل يافته، اما اين ترانزيت همواره سودآور است به همين دليل حتي پس از بسته شدن مرزهاي خشكي، قاچاقچيان به مرزهاي آبي روي آورده اند.
وي ادامه داد: كنترل مرزهاي آبي دشوارتر است اما با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در خصوص تقويت درياباني تلاش ما اين است تا سال 92 توان خود را در سواحل و درياها به دوبرابر ارتقاء دهيم تا مرزهاي آبي را نيز براي قاچاقچيان ناامن سازيم.
سردار مقدم ، تقويت يگان هاي دريايي، نفرات و نيرو، ساختار و تجهيزات دريايي را از جمله فعاليت هاي پيش رو عنوان كرد.
*اجراي قانون با جابجايي دولت ها تغيير نمي كند
اين مقام ارشد انتظامي كشور، در پاسخ به سوال مبني بر اينكه آيا گشت ارشاد همزمان با پايان يافتن دولت دهم، به اتمام مي رسد، گفت: طرح عفاف و حجاب هيچگونه ارتباطي به دولت هاي نهم و دهم ندارد بلكه اين طرح براساس قانون در جامعه اجرا شده و مي شود.
احمدي مقدم ادامه داد: در صورت جابجايي دولت ها، قانون در جاي خود باقي است و سياست هاي نيروي انتظامي براساس تغيير دولت ها و رفت و آمد آنان تغيير نكرده و ثابت مي ماند.
وي، اجراي قانون در اين زمينه را اصل و اساس دانسته و اظهارداشت: البته فعاليت هاي فرهنگي نيز بايد در اين زمينه بيشتر انجام شود.
*هرهفته فوتبال بازي مي كنم
احمدي مقدم در پاسخ به سوال يك خبرنگار ورزشي، با اشاره به اينكه هر هفته فوتبال بازي مي كند، خود را طرفدار هيچ تيمي ندانست و گفت: اين نظامات ارزشي، اخلاقي، انضباطي و سازندگي درون باشگاه ها است كه به آنها وزن مي دهد و صرفاً پيشينه و سابقه افراد ارزشمند نيست .
فرمانده ناجا در خاتمه خاطرنشان كرد: اميدواريم، فوتبال و به طوركلي ورزش ما تا جايي رشد كند كه در تمام ميادين جهاني ارزش هاي خود را به اثبات برساند و ورزشكاران تنها وقت خود را صرف حاشيه و نتيجه كمتر نكنند.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...