نسخه چاپی

تیراندازی در دانشگاه امریكا 4 زخمی برجا گذاشته است

در ادامه پدیده تیراندازی‌های مرگ‌بار در امریكا، تیراندازی در یكی از دانشگاه‌های مهم این كشور، سه زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، اين تيراندازي چهارشنبه شب در يک مهماني پرجمعيت هالووين در مرکز محوطه «دانشگاه کاليفرنياي جنوبي» در حالي روي داد که نيروهاي پليس در محل حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشرشده، در اثر اين تيراندازي چهار نفر زخمي شدند که حال يکي از زخميان وخيم گزارش شده است.

«اداره پليس لس آنجلس» اعلام کرد، يک مظنون مهاجم يک نفر را هدف قرار داد و به شدت زخمي کرد، اما در اين تيراندازي همچنين سه نفر ديگر که در محل ايستاده بودند، مجروح شدند.

منابع پليس اعلام کرده‌اند، مرد مسلح از دانشجويان دانشگاه کاليفرنياي جنوبي نبوده و اين تيراندازي با مناقشه‌اي در خارج از دانشگاه مرتبط بوده است.

در همين حال، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، يک مظنون در ارتباط با اين پرونده دستگير شده و در بازداشت نيروي پليس به سر مي‌برد.

اين درحالي است که دانشگاه کاليفرنياي جنوبي درپي اين رويداد، از افراد حاضر در محوطه دانشگاه خواست، خارج نشوند.

دانشگاه کاليفرنياي جنوبي، يک دانشگاهي خصوصي در ايالت لس آنجلس امريکاست که بيش از ۳۸ هزار دانشجو دارد و از بيشترين تعداد دانشجويان خارجي در اين کشور برخوردار است.

آوريل گذشته، ۲ دانشجوي فارغ التحصيل دانشگاه کاليفرنياي جنوبي در امريکا در آن‌چه نيروي پليس سرقت در چند مايلي محوطه دانشگاه عنوان کرد، بر اثر اصابت گلوله کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها، در ارتباط با اين پرونده، ۲ نفر در ماه مي بازداشت و به اتهام قتل محاکمه شدند.

همچنين در سال ۲۰۰۸ ميلادي، بريشون نلوم، دانشجوي سال دوم و ورزش‌کار برجسته دو و ميداني که برنده مدال المپيک هم بوده است، در يک مهماني هالووين سه بار از ناحيه پا هدف شليک گلوله قرار گرفت.

پديده تيراندازي‌ در حالي در سراسر امريکا ادامه دارد که واکنش نامزدهاي اصلي رياست جمهوري امريکا در اين اوضاح وخيم، ناچيز بوده است.

افزون بر اين، با توجه به تاکيد لابي قدرتمند اسلحه در امريکا بر «حق قانوني» همه شهروندان امريکايي در حمل سلاح، هيچ تدبير سودمند و جدي در ارتباط با تيراندازي‌هاي فزاينده در اين کشور اتخاذ نشده است.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...