نسخه چاپی

ثبات نرخ تخم مرغ در بازار

نبی پور از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: متوسط نرخ هر كیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به گزارش نما، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر تفاوتی نداشته است.

وی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ براساس نرخ نهاده‌های قبلی را ۸ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت تمام شده تولید، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان حداقل ۲ هزار و ۷۰۰ تومانی روبرو هستند که با صادرات محصول، ناخودآگاه قیمت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
۳۰ درصد نهاده دامی مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب دولتی تامین می شود

نبی پور با اشاره به اینکه مرغداران همچنان در حال زیان هستند، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و قیمت فروش تخم مرغ در بازار، مرغداران از بهمن سال گذشته به طور متوسط در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان یک هزار و ۸۰۰ تومانی روبرو هستند که با احتساب تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ، میزان زیان بسیار چشمگیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق روال همه ساله، قیمت تخم مرغ در ماه رمضان به سبب کاهش تقاضا با افت قیمت در بازار روبروست که با رفع ممنوعیت و صادرات تخم مرغ انتظار می‌رود که تعادل به این بازار بازگردد چرا که با استمرار این روند، مرغداران چاره‌ای جز حذف گله‌های خود از تولید ندارند که این امر در ماه‌های آتی مشکل ساز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، افزود: با احتساب مصرف داخل، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان باید به بازار‌های هدف صادر شود تا زیانی از این حیث متحمل تولیدکنندگان نشود.

نبی پور با بیان اینکه تاکنون صادرات تخم مرغ به بازار‌های هدف آغاز نشده است، اظهار کرد: براین اساس هیئتی از ایران به افغانستان و عراق اعزام شده است، حال باید منتظر ماند و دید که رایزنی‌ها به کدام سمت و سو می‌رود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه حداقل ۳۰ درصد نهاده دامی مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب دولتی تامین می‌شود، گفت: مرغداران مابقی نیازشان را مجبورند از بازار آزاد خریداری کنند که این امر بر افزایش هزینه تمام شده تولید دامن می‌زند.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلی از لحاظ بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در کشور نداریم، تصریح کرد: اگرچه در اسفند سال گذشته تنها چند مورد آلودگی بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در مرغداری‌های بومی داشتیم، اما از نظر سازمان جهانی بهداشت کشور ما هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد که به همین خاطر سازمان دامپزشکی نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت زده است تا تجدید نظری در این باره صورت گیرد.

۱۳۹۸/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...