نسخه چاپی

مرگ 8 هزار انگلیسی بدلیل سرما

بحران اقتصادی و گسترش فقر در جامعه انگلیس موجب شده است تعداد افرادی كه به دلیل نداشتن یك سرپناه مناسب در زمستان جان خود را از دست می دهند، در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری را تجربه كند.

فارس به نقل از ایندیپندت نوشت: بر اساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی، تعداد افرادی که به دلیل فقر و تنگدستی جان خود را از دست می دهند، تقریبا سه برابر آماری است که دولت اعلام کرده است.

پروفسور "کریستین لیدل" از دانشگاه اولستر می‌گوید: طی زمستان سال جاری حدود 7800 نفر به دلیل نداشتن توانایی مالی برای یافتن یک سرپناه مناسب جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است هر فرد برای گرم کردن خانه خود نیاز دارد تا حداقل 10 درصد از درآمد خود را صرف خرید سوخت کند. نداشتن این میزان درآمد به فقر سوخت تعبیر می شود.

*مرگ 65 نفر در هر روز به دلیل نداشتن یک سرپناه مناسب و گرم در زمستان

آخرین ارزیابی ها از سوی سازمان بهداشت جهانی و آمار رسمی تعداد مرگ و میرها در زمستان نشان می‌دهد که تعداد افرادی که به واسطه کمبود سوخت و نداشتن حداقل درآمد برای یافتن یک سرپناه مناسب دچار مرگ شده اند، بیش از چهار برابر تعداد کشته شدگان در تصادفات جاده ای است.

ارزیابی پیشین دولت نشان می‌دهد که تعداد افراد فوت شده به دلیل فقر تنها 2700 نفر در هر سال است.

همچنین آخرین آمارها از اداره آمار ملی بیانگر این موضوع است که تعداد افراد فوت شده در زمستان سال 2010 در انگلیس و ولز بیش از 25700 نفر بوده است. در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد 30 تا 40 درصد از آمار کشته شدگان اعلام شده در زمستان امسال مربوط به افرادی است که به دلیل نداشتن یک سرپناه مناسب و گرم جان خود را از دست داده‌اند.

پروفسور "لیدل" آمار 2700 جان باخته که از سوی پروفسور "هیل" را بسیار عجیب و غیرواقعی دانست و گفت هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. وی در ادامه افزود، آمار 7800 فوت شده (65 نفر در هر روز) که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، به واقعیت نزدیک تر است.

از سوی دیگر "اد متیو" مدیر سازمان "ترنسفور" انگلیس گفت: این آمارها بسیار ترسناک هستند، نمی توان خود را یک کشور توسعه یافته نامید و اجازه داد این تعداد افراد به دلیل نداشتن سرپناه و براثر سرما جان خود را از دست بدهند. وی افزود: اگر دولت درآمد بیشتری به گرم خانه‌ها اختصاص دهد، می‌تواند این مشکل را یکبار برای همیشه پایان دهد. با این روش می توان از مرگ این تعداد افراد جلوگیری کرد. این موضوع می تواند نشان دهد که آیا اصولا دولت تعهدی نسبت به این گونه افراد دارد یا خیر.

*وضع مالیات بر کمپانی های بزرگ انرژی و کنترل قیمت ها راه حل این موضوع است.

آمار منتشر شده نشان می دهد که تا سال 2016 تعداد افراد فقیر که توانایی خرید سوخت برای گرم کردن خانه های خود را ندارند به 9.1 میلیون نفر می رسد.

پروفسور "لیدل" خاطر نشان کرد در این میان تنها افراد مسن قربانی نمی‌شوند، بلکه افراد سالمی که توانایی پرداخت بهای سوخت را ندارند، نیز در میان جان باختگان بر اثر سرما و نداشتن سرپناه هستند.

"کارولین لوکاس" رهبر حزب سبز معتقد است تلاش شش کمپانی بزرگ انرژی برای به دست آوردن سود بیشتر، در شرایطی که مردم باید بین گرم کردن خانه‌های خود و سیر کردن شکم اعضای خانواده یکی را انتخاب کنند، بسیار شرم آور است. وی همچنین کمپانی های انرژی را عامل اصلی ناتوانی خانواده ها در پرداخت هزینه های مربوط به انرژی معرفی کرد. "لوکاس" خواستار قرار دادن مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ انرژی و همچنین کنترل قیمت ها گردید.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...