نسخه چاپی

ابومرزوق: نمی گذاریم ایران را جایگزین رژیم صهیونیستی كنند

موسی ابومرزوق نایب رییس دفتر سیاسی حماس تاكید كرد: هدف ما از رابطه با ایران آن است كه از بروز جنگ مذهبی میان سنی و شیعی در منطقه جلوگیری كنیم و اجازه ندهیم ایران را به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن ملت های عرب معرفی كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، ابومروزق در گفت‌ وگویی با روزنامه الخبر الجزایر که دیروز منتشر شد، گفت: رژیم صهیونیستی دشمن ماست و دشمن ما خواهد بود و با وجود اختلافاتی که ممکن است با ایران داشته باشیم، نباید اجازه دهیم ایران را به عنوان دشمن اعراب معرفی کنند، زیرا ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و از مهم‌ترین علل ادامۀ روابط ما با ایران آن است که با تلاش‌هایی که در خصوص جایگزینی"دشمنی اعراب و ایران" به جای "دشمنی اعراب و اسرائیل" صورت می‌گیرد، مقابله کنیم.

وی همچنین در خصوص روابط حماس با مصر اظهار داشت: روابط مصر با جنبش های فتح و حماس در فلسطین متعادل تر از گذشته است و این در حالی است که رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر، تنها با جنبش فتح رابطه داشت.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس افزود: جنبش حماس از طرح دولت مصر برای مسدود کردن تونل‌های مرزی رفح حمایت می کند، اما در مقابل باید تمامی نیازهای نوار غزه تامین شود.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...