نسخه چاپی

"پ ك ك" از آب گل‌آلود استانبول ماهی می‌گیرد!

دو تن از اعضای شورای رهبری پ.ك.ك از هواداران خود خواستند در انتخابات پیش رو به اكرم امام اوغلو رای دهند.

به گزارش نما، همزمانی اعلام حکم ابطال انتخابات استانبول با انتشار پیام جدید عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک٬ موجب برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال توافق اوجالان و سرویس اطلاعاتی میت ترکیه شد.
اوجالان در پیام خود از نهادهای اقماری پ.ک.ک در مناطق کردنشین شمال سوریه خواسته بود که در تمام اقدامات خود٬ حساسیت‌های ترکیه را نیز در نظر بگیرند.

این موضع اوجالان موجب آن شد که برخی از تحلیل‌گران سیاسی ترکیه و روزنامه‌نگاران نزدیک به آکپارتی٬ به این باور برسند که در انتخابات پیش رو٬ کردهای هوادار پ.ک.ک در استانبول٬ به نامزد ائتلاف مخالف اردوغان رای نخواهند داد و زمینه پیروزی بن علی یلدرم فراهم خواهد شد.

اما دو روز پیش سزایی تمللی رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که این حزب در انتخابات پیشِ رو نیز مانند انتخابات قبلی اقدام خواهد کرد. در همین حال دو تن از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک از هواداران خود خواستند در انتخابات پیش رو به اکرم امام اوغلو رای دهند.

بسه هوزات عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد: ائتلاف حزب عدالت و توسعه٬ در واقع ائتلاف فاشیسم است و کردها باید به نامزد جبهه دموکراسی یعنی اکرم امام اوغلو رای دهند.
دوران کالکان از دیگر اعضای شورای رهبری پ.ک.ک نیز در این خصوص گفت: امام اوغلو نباید رای دهندگانش را فراموش کند. حزب جمهوری خلق باید واقعیت‌ها را ببیند. اگر رای دهندگان خود را فراموش کنند نتایج آن خطرناک خواهد بود و مردم به همان شکلی که رای داده و حمایت کرده‌اند٬ می‌توانند حمایت خود را پس بگیرند.

انتشار مواضع دو عضو مزبور شورای رهبری پ.ک.ک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه پیدا کرد.

رسانه‌های وابسته به آکپارتی امیدوارند که با برجسته کردن این موضوع٬ کاری کنند که برخی از هواداران حزب جمهوری خلق به خاطر مواضع پ.ک.ک از حزب خود رویگردان شده و با صندوق رای قهر کنند و آرای امام اوغلو پایین بیاید.

۱۳۹۸/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...