نسخه چاپی

شكایت از سازمان امنیت داخلی آمریكا

یك گروه فعال در زمینه حریم خصوصی اینترنتی از سازمان امنیت داخلی امریكا به خاطر خودداری از ارائه جزئیات مربوط به پرواز محرمانه پهپادها در داخل این كشور شكایت كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، «موسسه جبهه الکترونيک» روز چهارشنبه اعلام کرد که به خاطر دستيابي به اطلاعات مربوط به پهپادهاي آدم‎کش که از جانب سازمان امنيت داخلي امريکا در اختيار نهادهاي اجراي قانون قرار داده شده، شکايتي قانوني را عليه سازمان مذکور تنظيم کرده است.

موسسه جبهه الکترونيک در همين خصوص اعلام کرد، به دنبال قصور سازمان امنيت داخلي امريکا از پاسخ دادن به درخواست موسسه مذکور که بر اساس قانون آزادي اطلاعات و به منظور مطلع شدن از جزئيات مربوط به عملکرد پهپادها در داخل مرزهاي امريکا مطرح شده بود، اين شکايت در دادگاه فدرال سانفرانسيسکو تنظيم شد.

بر اساس اين گزارش، سازمان امنيت داخلي امريکا از هواپيماهاي بدون سرنشين در داخل خاک اين کشور و به منظور گشت زني در نقاط مرزي استفاده مي‎کند اما در عين حال گزارش‎هايي وجود دارد که نشان مي‎دهند که اين هواپيماها از جانب سازمان امنيت داخلي امريکا در اختيار نهادهاي بومي اجراي قانون در اين کشور گذاشته شده‎اند.

به گفته جنيفر لينچ وکيل موسسه مذکور، هواپيماهاي بدون سرنشين ابزار نظارتي قدرتمندي هستند که به منظور جمع‎آوري اطلاعات گسترده در خصوص مردم و فعاليت‎هاي آنان مورد استفاده قرار مي‎گيرند.

وي در همين خصوص تصريح کرد: « مردم بايد در مورد اين هواپيماها و اين‎که چرا براي نظارت بر شهروندان امريکايي مورد استفاده قرار مي‎گيرند، اطلاعات کسب کنند. »

موسسه مذکور همچنين اعلام کرده است که شکايتي را عليه اداره هوانوردي فدرال امريکا تنظيم خواهد کرد تا به اين ترتيب در جريان جزئيات مجوزهايي که براي استفاده داخلي از هواپيماهاي بدون سرنشين صادر شده، قرار گيرد.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...