نسخه چاپی

برگزاری دومین نشست شورای سیاستگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

در دومین نشست شورای سیاستگذاری و اتاق فكر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی، توجه به سطح كیفی گروه ها و هنرمندان شركت كننده مورد تأكید قرار گرفت.

به گزارش نما، به گزارش ستاد خبری و اطلاع رسانی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی، در دومین نشست شورای سیاستگزاری این جشنواره محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تبریک ماه پربرکت رمضان و ارائه گزارش مختصری از روند امور اجرایی، اهداف جشنواره را یادآور شد و گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام با رویکرد بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه حوزه فرهنگ منور رضوی و با هدف معرفی و ترویج فضایل و مناقب حضرت امام رضا علیه السلام با استفاده از ابزارهای هنری و در سطح کلان ارتقاء سطح دانش معنوی مردم با ارزش ها ی دینی و سیره زندگانی آن امام رئوف برگزار می شود که این مهم جز با برنامه ریزی های مدون و دقیق میسور نخواهد بود .

وی تشکیل اتاق های فکر را اصلی ترین مرکز تبادل اطلاعات و تصمیم گیری دانست و افزود : برگزاری نشست های تخصصی برنامه های موضوعی جشنواره تحت عنوان اتاق فکر می تواند با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های موجود و بالقوه هنری و تأثیر گذاری آن در برگزاری هر چه بهتر جشنواره تعیین کننده باشد .

وی تأکید کرد؛ در جشنواره چهارم موسیقی آوازی، محور جشنواره خواهد بود و ما باید با بهره گیری از محضر اساتید و اعضای شورای سیاستگذاری برنامه های اجرایی این جشنواره را حول این محور تعریف کنیم.

اسماعیلی اشاره کرد: جشنواره آواها و نواهای رضوی با چهاردوره برگزاری اکنون به بلوغ رسیده، لذا می تواند پایه گذار یک جریان مثبت در موسیقی آئینی کشور باشد. از طرفی سنوات موفق برگزاری آن مورد توجه و نگاه ویژه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) قرار گرفته است، لذا از این حیث برگزاری و نیل به اهداف بزرگ این جشنواره بسیار مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تأکید کرد با عنایت به مهلت مقرر شده در متن فراخوان کلیه امور اجرایی و توجه بهبخش های مختلف اعم از بخش های رقابتی، ملل، اختتامیه و تقویم اجرایی باید با نهایت دقت و در زمان مقرر انجام پذیرد.

احمد صدری، دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه تأکید کرد: بخش کیفی این جشنواره فراتر از جشنواره های گذشته مورد توجه است. بدین منظور باید از حداکثر امکانات و با رعایت صرفه جویی و مدیریت هزینه ها و همچنین شناسایی هنرمندان واجد شرایط از بهترین و با کیفیت ترین کارها و اجراها در مقیاس کمتر استفاده شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره کلیه شرکت کنندگان می بایست از طریق ثبت نام در سامانه و تکمیل فرم درخواست و اقدام نمایند.

صدری ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است گروه های هنری پس از تأیید و اخذ مجوز ورود به جشنواره در قالب گروههای مختلف و در دو روز در سطح استان تهران و شهرستان های تابعه به اجرای موسیقی بپردازند.

وی گفت: در بخش ملل هم کارهای خوبی صورت گرفته است و در مرحله مذاکره با هنرمندان چند کشور خارجی هستیم. همچنین در بخش تجلیل های این جشنواره قصد داریم از هنرمندانی که در حوزه خوانندگی، مداحی و آهنگسازی فعالیت چشمگیری داشته اند تجلیل نماییم.

سایر اعضای جلسه از جمله شهرام صارمی، مهیار شادروان، قاسم رفعتی و هوشنگ جاوید نیز نظرات و پیشنهادات تخصصی خود را در زمینه ها و بخش های مختلف جشنواره ارائه کردند و خواستار توجه جدی به افزایش سطح کیفی جشنواره شدند.

قابل ذکر است استان تهران درهفدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی خواهد بود که همزمان با دهه کرامت از 13 تا 15 تیرماه سالجاری برگزار می شود.

۱۳۹۸/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...