نسخه چاپی

رنجبرزاده: تعلیق تعهدات برجامی دیرهنگام اما مثبت بود

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: گرچه تعلیق تعهدات ایران در برجام كمی دیر انجام شد و دیرهنگام بود اما با وجود می‌توان آن را مثبت تلقی كرد.

به گزارش نما، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلیق بخشی از فعالیت‌های ایران در قالب برجام گفت: آنچه که مشهود و روشن است این است که آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام دنبال این هستند که فرصت‌های در اختیار ایران در جریان برجام را بگیرند و به نوعی با گذر زمان برنامه‌های خود را جایگزین کنند و به شکل نوین کشور را به سمت و سوی تسلیم سوق دهند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: من فکر می‌کنم وقتی که ما با کسی قراردادی امضا می‌کنیم و ما گام به گام عقب‌تر می‌آییم و طرف مقابل گام به گام عدم تعهداتش را یکی پس از دیگری رو کند و ما بار دیگر سکوت کنیم، هیچ قاعده‌ای قابل قبول و پذیرش نیست و شکست تلقی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعلیق تعهدات ایران در قالب برجام اگرچه دیرهنگام بود اما مثبت تلقی می‌شود و هرچند بهتر بود زودتر این تعلیق‌ها انجام می‌شد اما الآن هم دیر نشده و به نظر من کار مثبتی است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: وقتی ما به عنوان یک کشوری که اهل گفت‌وگو هستیم پای میز مذاکره نشستیم باید متناسب با این جایگاه نیز از کرامت و حیثیت کشور دفاع شود و اگر احیانا دشمن نمی‌خواهد معاهدات بین‌المللی را بپذیرد و قلدرمآبی می‌کند، ما در مقابل قلدرمآبی‌هایش بایستیم.

وی در پایان گفت: ما در بدو انقلاب که هیچ چیز نداشتیم در مقابل قلدرمآبی‌های آمریکا ایستاده‌ایم و در شرایطی آنها از کشور بیرون راندیم که به هیچ وجه توان مقابله با قدرت نظامی آمریکا را نداشتیم و امروز که به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بخشی از قدرت جهانی تلقی می‌شویم، چرا باید این‌قدر عقب‌نشینی کنیم؟ و به نظر من اعتماد به نفس دچار خدشه و آسیب شده است.

۱۳۹۸/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...