نسخه چاپی

بیش از 700 زندانی در زندان‌های تركیه در آستانه مرگ قرار دارند

عکس خبري -بيش از 700 زنداني در زندان‌هاي ترکيه در آستانه مرگ قرار دارند

انجمن پزشكی تركیه هشدار داده كه اگر 700 زندانی سیاسی كه اكنون در زندان‌های این كشور در اعتصاب غذا به سر می‌برند، به این اعتصاب پایان ندهند، تا 10 روز آینده جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، انجمن پزشکی ترکیه نسبت به وضعیت سلامت زندانیان کردی که در زندان‌های ترکیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند، هشدار داد.
بنا بر اعلام این انجمن، این زندانیان اگر تا 10 روز آینده به اعتصاب غذای خود پایان ندهند، جان خود را از دست خواهند داد. این انجمن همچنین تاکید کرده است که اقدام «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه در «نمایشی» خواندن این اقدام، حل موضوع را مشکل‌تر نیز کرده است.

بیش از 700 زندانی کرد در زندان‌های سرتاسر ترکیه، 51 روز است که دست به اعتصاب غذا زده و از خوردن غذا خودداری کرده‌اند. این افراد خواستار بهبود اوضاع برای اقلیت کرد و بهتر شدن شرایط زندانیان سیاسی هستند.

این افراد با خوردن شکر، آب و ویتامین تلاش کرده‌اند مدت بیشتری زنده بمانند و اعتراض خود را تا هفته‌ها ادامه دهند.

مهمترین خواسته این زندانیان که اکثر آن‌ها را اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تشکیل داده‌اند، بهبود شرایط «عبدالله اوجالان» است. اوجالان سرکرده گروهک «پ‌ک‌ک» است و اکنون در جزیره‌ای در دریای مرمره در جنوب ترکیه زندانی است.

درگیری‌های مسلحانه میان ترکیه و گروهک پ‌ک‌ک از 28 سال پیش آغاز شده و در این مدت حدود 40هزار نفر کشته شده‌اند. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا «پ‌ک‌ک» را گروهکی تروریستی می‌دانند.

«اوزدمیر آکتان» رئیس انجمن پزشکی ترکیه و نماینده بیش از 80درصد پزشکان این کشور در این مورد می‌گوید: «ما از این بابت نگرانیم که با گذشت 40 روز از اعتصاب غذا، آسیب‌های جسمی آغاز می‌شود و اگر اعتصاب غذا به 60 روز برسد، روند مرگ فرد آغاز می‌شود».

در طول 10 سال گذشته ده‌ها نفر از زندانیان چپگرا بر اثر اعتصاب غذا جان خود را در زندان‌های ترکیه از دست داده‌اند. با این وجود اردوغان تنها وضعیت بد یک زندانی را تائید کرده و گفته است که او تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارد.

او روز چهارشنبه در این مورد به خبرنگاران گفته بود: «در حال حاضر به هیچ وجه اعتصاب غذایی وجود ندارد. این تنها یک نمایش است».

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...