نسخه چاپی

پایگاه‌های بعدی داعش را بشناسید

یك مقام اروپایی معتقد است به دنبال شكست‌های پی‌درپی عناصر تروریستی در سوریه و عراق، آن‌ها برای بقا به افغانستان و شمال آفریقا فرار می‌كنند.

به گزارش نما، جیلز دوکرچو، هماهنگ کننده بخش مقابله با تروریسم در اتحادیه اروپا معتقد است به دنبال شکست‌های پی در پی عناصر تروریستی در سوریه و عراق، آن‌ها برای بقا به افغانستان و شمال آفریقا فرار می‌کنند تا فعالیت خود را در نقاط دیگر برپا کنند.



این سیاستمدار بلژیکی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ار. تی. بی. اف گفت: پایان خلافت داعش در عراق و سوریه به معنای نابودی کامل عناصر این گروه تروریستی و پایان همه مشکلات نیست. عناصر خارجی گروه‌های تروریستی هنوز آنجا هستند و عده‌ای دیگر نیز به نواحی پرتنش مانند افغانستان و کشور‌های شمال آفریقا فرار می‌کنند.

این مقام اروپایی بر این باور است که نابودی کامل اعضای گروه‌های تروریستی تا حدودی مشکل است. بازگشت عناصر خارجی داعش به کشورهایشان در اروپا و همچنین فرار سایرین به نواحی پرتنش در افغانستان و شمال آفریقا، شرایط را برای قدرت گرفتن آن‌ها فراهم می‌کند.

دوکرچو، آفریقا را پایگاه بعدی گروه‌های تروریستی در جهان دانست. الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه در ماه آوریل اعلام کرد برخی از سرکردگان گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه به جنوب آفریقا فرار کرده اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز پس از شکست داعش در عراق و سوریه از احتمال تشکیل قلمرو جدید آن‌ها در آسیای مرکزی و کشور‌های جنوب شرقی آسیا خبر داد.

اواخر سال ۲۰۱۷ داعش در کشور‌های سوریه و عراق به شدت تضعیف شد و در پی وارد آمدن شکست‌های سنگین به آن، تنه اصلی این گروه تروریستی نابود شد. عملیات علیه تروریست‌ها در برخی از مناطق سوریه همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۸/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...