نسخه چاپی

ترامپ: چین توافق تجاری را به دور دوم ریاست جمهوری من موكول نكند!

رئیس جمهور آمریكا به چین هشدار داد، یا باید اكنون با آمریكا توافقی تجاری منعقد كند و یا در غیر این صورت، "چنین توافقی برای چینی‌ها در دور دوم ریاست جمهوری من بسیار بدتر خواهد بود".

به گزارش نما، آمریکا و چین اخیراً در جنگی تجاری با یکدیگر به سر می‌برند که در جریان آن دو کشور عوارض مربوط به کالاهای وارداتی طرف مقابل را افزایش داده و به نگرانی‌ها در خصوص تبعات این جنگ اقتصادی برای اقتصاد جهانی دامن زده‌اند.

روز جمعه، نمایندگان آمریکا و چین به دو روز مذاکرات تجاری میان خود پایان دادند و به گفته مذاکره‌کننده ارشد چین، مقامهای دو طرف به زودی در شهر پکن دیدار مجددی خواهند داشت.

با این حال این مذاکره‌کننده گفت: چین در ارتباط با اصول مهم خود هیچ امتیازی نخواهد داد.

دونالد ترامپ در توییتهایی در واکنش به موضوع این مذاکرات تجاری نوشت: من فکر می‌کنم چین احساس کرده که در مذاکرات اخیر به حدی مغلوب شده که تمایل دارد برای برگزاری انتخابات بعدی آمریکا در سال ۲۰۲۰ منتظر باشد و ببیند آیا شانس با آن برای پیروز شدن کاندیدای دموکراتها یار خواهد بود یا خیر تا به این ترتیب بتوانند به چپاول ۵۰۰ میلیارد دلار در سال از آمریکا ادامه دهند.

رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت: تنها مشکل این است که آنها می‌دانند من قرار است در این انتخابات پیروز شوم (آن هم به سبب ارائه بهترین اقتصاد و آمار اشتغال در تاریخ آمریکا و خیلی دستاوردهای دیگر) و اگر آنها مجبور شوند در دور دوم ریاست جمهوری من بر سر توافق تجاری مذاکره کنند در آن زمان شرایط این توافق برای آنها خیلی بدتر خواهد بود. کار عاقلانه برای آنها این است که همین الان اقدام کنند اما آنها عاشق جمع‌آوری عوارض بالا هستند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا پکن را متهم به تخطی از تعهداتش در مذاکرات تجاری کرده و عوارض جدیدی را علیه واردات کالاهای چینی اعمال کرد که از روز جمعه به اجرا درآمد.

همچنین رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت، شرکتها به آسانی می‌توانند با تولید کالاهایشان در داخل آمریکا به آسانی هزینه‌های اضافی را حذف کنند.

ترامپ در توییتهایش نوشت: کار برای اجتناب از پرداخت این عوارض خیلی آسان است. کالاها و محصولاتتان را در آمریکای خوب همیشگی تولید کنید! این خیلی ساده است!

۱۳۹۸/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...