نسخه چاپی

13آبان نماد تبدیل تهدید به فرصت

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 ریشه‌های آمریكا را در ایران از بین برد و می‌توان گفت آنها در این روز از تهدیدات فرصت ساختند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین الملل با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به حماسه 13 آبان که امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، گفت: 13 آبان یک تهدید بزرگی بود که ملت ایران آن را به فرصت تبدیل کرد؛ سال 43 رژیم آمریکایی شاه حضرت امام(ره) را تبعید کرد اما ایشان با برنامه ریزی دقیق از این فرصت استفاده کردند و پایه‌های یک نظام سیاسی مستحکم را در همین دوره بنا گذاشتند.

زارعی خاطرنشان کرد: کتاب ولایت فقیه امام(ره) و مباحثی که ایشان در درس مربوط به حکومت مطرح کردند در دوران تبعید نگاشته شد بنابراین امام از تهدیدات، فرصت ساختند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: رژیم شاه در 13 آبان 57 دانش آموزان را به خاک و خون کشید و به دنبال این بود که شعله‌های انقلاب را از بین ببرد اما همین به عاملی برای تسریع انقلاب تبدیل شد.

وی افزود: ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 ریشه‌های آمریکا را در ایران از بین برد و می‌توان گفت که 13 آبان ملت ایران از تهدیدات فرصت ساخت.

این کارشناس سیاسی در ادامه درباره تحریم‌های دشمن و راهبرد مقاومت اظهار داشت: اگر در مقابل تحریم‌ها کوتاه بیایم حق را به تحریم کنندگان داده‌ایم و مهر تایید بر رویه‌ای زده‌ایم که آشکارا با پیشرفت ما مخالفت می‌کند، در واقع وقتی آنها متوجه کوتاه آمدن ما شوند فشارها را افزایش خواهند داد.

زارعی با تاکید بر اینکه باید بین استقلال و تسلیم شدن یکی را انتخاب کرد، گفت: اگر در صدد استقلال کشور هستیم باید مقاومت کنیم چراکه آمریکایی‌ها در صدد هضم شدن کشورهای مستقل در سیستم خودشان هستند از این رو کوتاه آمدن، عقب نشینی‌های بی پایانی را در پی دارد که با مصالح جمهوری اسلامی به هیچ وجه سازگار نیست.

۱۳۹۱/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...