نسخه چاپی

اردوغان خطاب به عربستان: عدالت‌ شما كجاست؟

رئیس‌جمهوری تركیه علت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به دفتر آناتولی در غزه را در راستای ممانعت از به تصویر كشیدن اقدامات ظالمانه و پلید آنها دانسته و گفت، اسرائیل هر كس را كه ظلم آنها را افشا كند، دشمن می‌خواند. اردوغان همچنین با پیش كشیدن موضوع قتل جمال خاشقجی خطاب به عربستان این سوال را طرح كرد كه "عدالت شما كجاست؟"

به گزارش نما، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در مراسم افطار در بنیاد «بیرلیک واقفی» در استانبول، اظهار کرد: اسرائیل از سکوت جامعه جهانی سوءاستفاده کرده و دفتر رسانه‌ها و بنیادهای خیریه را بمباران می‌کند. اسرائیل دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه را نیز بمباران کرد زیرا می‌خواهند اقدامات ظالمانه و پلیدشان به گوش جامعه جهانی نرسد. اسرائیل هر کس را که ظلم آنها را افشا کند، دشمن می‌خواند.

اردوغان در ادامه گفت: می‌بینید که غرب در برابر مأموران عربستان در قتل جمال خاشقجی سکوت اختیار کرده و کاری نمی‌کند؛ در حالی که به ما گفته بودند اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، نگران نباشید. این مشکل ما نیست، مشکل شما است. عدالت شما کجاست؟

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد، هیچ صدا یا موضع‌گیری از سوی ریاض در قبال کارمندانی که عربستان به استانبول فرستاده بود تا دست به جنایت قتل خاشقجی بزنند، ملاحظه نشد.

به گزارش آناتولی، اردوغان همچنین تصریح کرد: کشورهای غربی همیشه منافع خود را به ارزش‌های بشری ترجیح می‌دهند. آنها همیشه دلار و نفت را بر ارزش‌های انسانی ترجیح داده‌اند.

وی درباره مناقشات تداوم یافته درباره برگزاری انتخابات مجدد در استانبول گفت: زمانی که بعد از دو سال انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش لغو شد نشنیدیم اما به مجرد اعتراض ما به نتایج انتخابات شهرداری‌ها در استانبول غرب برآشفت.

وی ادامه داد، هرگز تسلیم انتقادات بین‌المللی در زمینه تصمیم بحث برانگیز برگزاری انتخابات مجدد در استانبول نخواهد شد. اردوغان تاکید کرد: استانبول بزرگترین شهر ترکیه و قطب اقتصادی کشور است و به اذن خدا ملت ما تسلیم تهدیدات و فشار نخواهند شد.

به گفته اردوغان، فساد بزرگی در روند شمارش آرا رخ داد و باعث شد مقامات تصمیم برگزاری مجدد انتخابات در این شهر را بگیرند.

رئیس‌جمهوری ترکیه که از ۲۰ سال پیش بر این کشور حکومت می‌کند افزود: کسانی که تلاش می‌کنند مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا را ساقط کنند نمی‌توانند حرف از دموکراسی بزنند. کسانی که زبان به انتقاد از تروریسم اسرائیل باز نمی‌کنند نمی‌توانند درباره مبارزه ما برای حق حرفی بزنند.


۱۳۹۸/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...