نسخه چاپی

خبر افزایش خودكشی در مناطق سیل زده تكذیب شد

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه بنده خبر افزایش خودكشی را در مناطق سیل زده تایید نمی‌كنم، گفت: در خصوص زلزله كرمانشاه نیز خبر‌های این چنینی در رسانه‌ها منتشر شد در صورتی كه آمار‌ها و بررسی‌های میدانی آن را تایید نكرد.

به گزارش نما، رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده اظهار کرد: حضور اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده با فروکش کردن سیل به پایان نمی‌رسد بلکه مداخلات ما در این مناطق بیشتر هم شده است، زیرا بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ۶ ماه تا یک سال بعد از وقوع حوادث گسترش پیدا می‌کنند به همین دلیل حضور اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده باید فعال و ادامه دار باشد.

وی افزود: قانون در زمان وقوع حوادث حمایت‌های اجتماعی را به سازمان بهزیستی و حمایت‌های روانی به وزارت بهداشت سپرده است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در سیل اخیر حدود ۱۴۰ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

جعفری در خصوص شایعه افزایش خودکشی در مناطق سیل زده گفت: این خبر شایعه است و آمار‌ها این خبر را تایید نمی‌کند.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که با وقوع یک بحران آمار خودکشی افزایش پیدا کند بلکه ماهیت بحران به گونه‌ای است که باعث افزایش انسجام اجتماعی می‌شود و روحیه گذشت و ایثار بین افراد افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نقطه مقابل خودکشی است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بنده خبر افزایش خودکشی را در مناطق سیل زده تایید نمی‌کنم، گفت: در خصوص زلزله کرمانشاه نیز خبر‌های این چنینی در رسانه‌ها منتشر شد در صورتی که آمار‌ها و بررسی‌های میدانی آن را تایید نکرد.


۱۳۹۸/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...