نسخه چاپی

محسن رضایی اگر نامزد شود كناره‌گیری نمی كند و تا آخر می‌ماند

معاون قوانین مجلس می‌گوید دولت ائتلافی مطرح شده از سوی محسن رضایی متفاوت از دولت وحدت ملی است.

امیدوار رضایی میرقائد «معاون قوانین مجلس» که در غرفه خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، با بیان اینکه روند تطبیق مصوبات و تنقیح قوانین چون قبل در حال پیگیری است، گفت: تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس همچون دوره قبل در معاونت قوانین مجلس در حال انجام است و موارد عدم انطباق به دولت اعلام می شود و رسانه‌ای نکردن آن به معنای تعطیلی کار معاونت نیست.
وی تصریح کرد: دولت همیشه ابهامات و اختلافات برداشتی از روند کار قانونی مجلس داشته است که هنوز هم پابرجاست ولی ما در این دوره تلاش کرده‌ایم با برقراری تعامل با دوستان حقوقی دولت موارد اختلافی را کاهش دهیم.
رضایی در ادامه درخصوص احتمال نامزدی برادرش محسن رضایی نیز اظهار داشت: ایشان دنباله‌رو مشی مقام معظم رهبری هستند از این رو اعلام نظر در شرایط کنونی را زودهنگام می‌دانند ولی مطمئنا اگر وارد عرصه رقابت شوند تا آخر باقی می‌مانند و مانند برخی دوستان که در دوره‌های قبل از رقابت کنار کشیدند عمل نخواهند کرد.
نماینده سابق مجلس محور اصلی برنامه‌های محسن رضایی در صورت کاندیدا شدن را اقتصادی دانست و تاکید کرد: شرایط فعلی کشور ایجاب می کند که هر کاندیدایی که وارد می‌شود برنامه روشن و شفافی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.
وی ایده تشکیل «دولت ائتلافی» مطرح شده از سوی محسن رضایی را متفاوت از ایده «دولت وحدت ملی»آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: بحث دولت وحدت ملی در زمان فعلی جایگاهی ندارد چرا که این دولت ناخودآگاه به زمانی باز می گردد که یک تنش ملی یا اتفاق ملی در کشور رخ داده باشد و نیاز به وحدت ملی باشد ولی به نظر نمی‌رسد کشور در چنین شرایطی باشد.
رضایی ادامه داد: انگیزه، هدف ساختار و ایدئولوژی دولت وحدت ملی به زمان قبل از انتخابات بازمی‌گردد اما دولت ائتلافی در نقطه مقابل آن به دوران بعد از انتخابات اشاره دارد یعنی کسی باید روی کار آید که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حداکثری کشور در بدنه دولت بهره بگیرد و مثل گذشته نباشد که یک عده خاص زمام امور را به دست گیرند.
معاون قوانین مجلس تاکید کرد: در کشورمان افراد معتقد به نظام، ملت و قانون اساسی با گرایش‌های مختلف و توانمندی‌های بالا وجود دارند که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.
نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بر حضور همه گروه‌های معتقد به رهبری، نظام و قانون اساسی در صورت تشکیل دولت ائتلافی تاکید کرد.
عضو جبهه ایستادگی در ادامه در خصوص اختلافات پیش آمده در درون این جبهه بر سر حمایت قطعی از محسن رضایی نیز اظهار داشت: هنوز ایشان اعلام ورود رسمی نکرده است ولی مطمئنا با توجه به حمایتی که از جبهه ایستادگی کرده اند این جبهه نیز اقای رضایی را اولویت اصلی خود می داند.
وی در خصوص احتمال حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاندیداتوری محسن رضایی نیز اظهار داشت: طبیعتا نمی توان بر روی یک تشکیلات سیاسی صددرصد تکیه و قضاوت کرد. در مجمع هم افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارند که ممکن است در این خصوص نیز متفاوت از یکدیگر بیندیشند.
رضایی میرقائد درخصوص احتمال حمایت نزدیکانی از بیت امام(ره) از کاندیداتوری رضایی همچون انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز گفت:ایشان همیشه ارتباط خوبی با بیت امام(ره) و رهبری معظم داشته اند و ممطئنا بسیاری از دوستان در این دوره نیز ایشان را همراهی خواهند کرد.
معاون قوانین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حضور شما در دولت آینده برادرتان وجود دارد یا نه نیز اظهار داشت انشالله لیاقت آن را داشته باشم.

۱۳۹۱/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...