نسخه چاپی

شكایت عفو بین الملل از اسرائیل بخاطر هك واتس اپ

عفو بین الملل بخاطر اقدام یك شركت صهیونیستی در هك «واتس اپ» از آن شكایت كرد.

به گزارش نما، عفو بین الملل با طرح این موضوع که ممکن است کارکنان آن در اسرائیل مورد جاسوسی قرار گرفته باشند از شرکت اسرائیل عامل هک واتس اپ شکایت کرد.

در هفته گذشته اعلام شد که شرکت واتس اپ مورد سو استفاده گسترده یک نرم افزار جاسوسی واقع شده که ریشه اسرائیلی دارد. شرکت واتس اپ در توضیح این حمله اعلام کرده این نرم افزار جاسوسی به مهاجمان سایبری اجازه می‌دهد نرم افزارهای جاسوسی تجاری اسرائیلی را به تلفن‌های هوشمند کاربران تزریق کنند.

این جاسوس افزار توسط گروه سایبری NOS طراحی شده و به گفته طراحانش حتی اگر کاربران تماس‌های صوتی خود را پاسخ ندهند نیز درگیر آن می‌شوند. نکته عجیب ماجرا این است که این نرم افزار حتی می‌تواند تماس را به شخص ثالث منتقل کرده یا به طور کامل از گوشی کاربر محو کند.

واتس اپ اعلام کرده به سرعت این نقص را شناسایی و سطح آسیب پذیری را بررسی کرده است و در حال حاضر نیز مسئله را حل کرده است. اما مشکل این است که قربانیان این حمله نرم افزاری هدف دار انتخاب شده اند و این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند. برای مثال تلفن همراه یک وکیل حقوق بشر در انگلیس با استفاده از همین روش هدف قرار گرفت.

محققان در دانشگاه تورنتو می‌گویند که اعتقاد دارند حمله‌ی نرم افزارهای جاسوسی یا همان آسیب پذیری واتس اپ برای نفوذ به برخی پرونده‌های حقوق بشر نیز استفاده شده است.

۱۳۹۸/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...