نسخه چاپی

مقابله سازمان ملل با آمریكای «گانگستر» را خواستار شد

كره شمالی در نامه‌ای به دبیركل سازمان ملل خواستار برخورد با واشنگتن به سبب توقیف كشتی این كشور شد.



به گزارش نما، رسانه‌های دولتی امروز شنبه گزارش دادند کره شمالی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته تا در خصوص توقیف غیرقانونی کشتی متعلق به این کشور از سوی آمریکا اقدام نماید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد سفیر این کشور در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان اعلام کرد این اقدام به وضوح نشان می‌دهد آمریکا در واقع یک کشور «گانگستر» است که به هیچ وجه اهمیتی به قوانین بین المللی نمی‌دهد.

همچنین کره شمالی روز گذشته با انتقاد شدید از رفتار ناعادلانه سازمان ملل متحد به علت حمایت و جانبداری از کشور‌های قدرتمند اعلام کرد این کشور به مقابله با تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل علیه این کشور ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ همچنین از سازمان ملل در خصوص توقیف غیرقانونی کشتی خود که به دنبال افزایش تنش در روابط دو جانیه میان آمریکا و کره شمالی پس از شکست دومین نشست میان سران دو کشور در هانوی ویتنام، انتقاد کرد. در نامه سفیر کره شمالی در سازمان ملل همچنین از گوترش خواسته شد تا در این خصوص اقدامات فوری اتخاذ شود و تاکید شد آمریکا با توقیف کشتی این کشور حق حاکمیت کره شمالی و نیز قوانین سازمان ملل را نقض کرده است.

به دنبال شکست مذاکرات ماه فوریه پیونگ یانگ و واشنگتن، کره شمالی اخیرا اقدام به برگزاری دو آزمایش موشکی کرد. گفته می‌شود این آزمایش‌ها به نوعی اعتراض کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به رد درخواستش در خصوص تحریم‌های این کشور در نشست هانوی است. کره شمالی همچنین خواستار بازگشت فوری کشتی خود از سوی آمریکا شد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد کشتی کره شمالی از سوی نیرو‌های آمریکایی توقیف شده است. واشنگتن، کشتی کره شمالی را به نقض تحریم‌های سازمان ملل متهم کرده است.

۱۳۹۸/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...