نسخه چاپی

معافیت مدارس از پرداخت قبض آب و برق منوط به رعایت الگوی مصرف

تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف هستند.

به گزارش نما، براساس بند «م» تبصره «۶» قانون بودجه سال جاری، تمامی واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف هستند.

روابط عمومی توانیر پیرو انتشار مطالبی در خصوص هزینه برق مصرفی مدارس، با بیان این که براساس قانون بودجه امسال، سقف الگوی مصرف حداکثر تا سه ماه طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نیرو و نفت ابلاغ و اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: به‌منظور تهیه دستورالعمل، جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است، اما پس از بررسی‌های نهایی توسط سازمان برنامه ابلاغ خواهد شد.

روابط عمومی توانیر با اشاره به این که بخشودگی مذکور به شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده‌است، تصریح کرده است: در سال گذشته نیز تمامی مدارس وزارت آموزش و پرورش با توجه به بند «ی» تبصره «٦» قانون بودجه سال ١٣٩٧، با رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه برق مصرفی معاف بودند.

بر اساس این گزارش، همچنین الگوی مصرف برق مدارس در ماده «٥» دستوالعمل مربوطه معادل «۹۰» درصد متوسط مصرف برق در دوره‌های مشابه سال ١٣٩٦ تعیین شده بود.

براساس قانون، بهای برق از مدارسی که الگوی برق را رعایت نکنند، مطالبه خواهد شد و در صورت عدم پرداخت، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر اینکه ممکن است اخطاریه‌ای صادر شده باشد که دوره‌های مصرفی سال گذشته را شامل می‌شود و بدیهی است در این موارد نیز مطابق قانون سال گذشته رفتار شده است.


۱۳۹۸/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...