نسخه چاپی

هاشمی: قوای سه‌گانه همكاری لازم را با شورای شهر ندارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از دو سال باید بگوییم كه سران قوا همكاری لازم را با شورای پنجم ندارند.

به گزارش نما، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران و همزمان با دومین سالروز انتخابات شورای پنجم گفت: متاسفانه طی دو سال سپری شده از رای معنادار شهروندان به شورای پنجم، هنوز شواهد و قرائن توجه سه قوه به این حمایت و تفویض اختیار مردم به نمایندگانشان در شورای شهر دیده نمی‌شود و اغراق نیست اگر گفته شود که مجموعه حمایتی که از نهاد مدیریت شهری در گذشته می‌شد با این حمایت بی سابقه مردم نه تنها افزوده نشده بلکه به نوعی کاسته شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آرایی که رکورد مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر را در تاریخ ایران شکست و حضور حدود ۴ میلیون نفر شهروند تهرانی، پشتوانه بی سابقه‌ای را برای مدیریت شهری تهران آفرید.

هاشمی با تاکید بر اینکه برای جمهوری اسلامی که مبدع نظام مردم سالاری دینی در جهان است، این شورا، بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه می‌باشد، بیان کرد: رای و حمایت مردم از شورای پنجم یک تهدید نیست، بلکه فرصتی استثنایی است که در صورت عدم استفاده صحیح از آن موجب یاس و ناامیدی مردم و عدم تکرار آن خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که سنگین‌ترین بخش بار این امانت بزرگ بر دوش ما در شورای پنجم برای تحقق مطالبات و انتظارات مردم است، گفت: اما این به معنای بی مسئولیت بودن سایر قوا و دستگاه‌های نظام در برابر این بار نیست.

هاشمی افزود: بنده پیش از این بار‌ها از تریبون شورای اسلامی شهر تهران به خود انتقادی از عملکرد مجموعه شورا وشهرداری دست زدم و اجازه می‌خواهم امروز و به پاس ادای امانت مردم و پاسخ دادن به انتظارات به حق شهروندان گلایه‌هایی نسبت به سایر دستگاه‌های مسئول در این میان عرض کنم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: انتظار ما از دولت تدبیر و امید بیش از عملکرد دوسال گذشته آن در حوزه مدیریت شهری است، تهران و شهروندان تهرانی بار سنگین خدمات پایتختی جمهوری اسلامی را به دوش می‌کشند بدون آنکه دولت مرکزی نقش خود را در حل مشکلات و مقابله با پیامد‌های این وضعیت ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با وجود همزبانی و همدلی با مدیریت شهری ، تاکنون در عمل اقدام جدی و فراتر از گذشته در حل مسائل تهران نداشته و تنها گام مثبت آن جلوگیری از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمدپایدار مدیریت شهری بوده که آن نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

هاشمی همچنین خطاب به قوه قضاییه اظهار داشت: از دستگاه قضایی با مدیریت جدید نیز انتظار داریم با اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت پرونده مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی بارسیدگی قطعی به این پرونده‌ها احیا و بازگردانده می‌شود و بخش زیادی از مشکلات مردم قابل حل است، ما را یاری کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از سایر نهاد‌های حاکمیتی مانند سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام می‌خواهم نه تنها سطح همکاری و تعامل و کمک به مدیریت شهری را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند، بلکه حمایت و کمک به حل مسائل شهری در تهران را در اولویت قرار دهند؛ چرا که نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدات خارجی است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی وحل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می‌شود، اظهار کرد: موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه‌ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های موثر فراهم نخواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته در این میان نقش مدیریت شهری ، بویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است و امیدواریم انگیزه و اشتیاق مدیران و مسئولان شهرداری برای افزایش کارایی و خدمت رسانی به مردم در عمل دیده شود و از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم، جلوگیری شود.

هاشمی همچنین با ابراز امیدواری از سایر همتایانش در شورا نیز خواست با تقویت واقع بینی و عملگرایی به جای ایده‌آل‌گرایی و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلیقه‌ها دوسال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما با تجدید عهد با شهروندان تهرانی از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر سازنده و کارشناسی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی بهتر مدیریت شهری به مردم استقبال می‌کنیم واز همین جا از اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم خواهش می‌کنم که این ارتباط را به وسیله رسانه‌ها و فضای مجازی تسهیل و نزدیکتر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم با همکاری و جدیت بیشتر که در بین اعضای شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد ۲ سال باقی مانده از عمر شورای شهر پنجم تهران نیز با موفقیت و خدمت برای مردم پایتخت به سرانجام برسد.

۱۳۹۸/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...