نسخه چاپی

متوسط عوارض ساخت و ساز در تهران چقدر است؟

هاشمی گفت: گزارشی كه اكنون به من واصل شده متوسط 70 درصد است كه 36 درصد آن را دولت و بقیه را ما تعیین كرده‌ایم البته هنوز اجرایی نشده و موضوع به فرمانداری رفته و شخص شهردار نیز در حال جمع كردن اطلاعات وسیع‌تر در این زمینه هستند تا جلوی افزایش قیمت گرفته شود.

به گزارش نما، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اساسنامه شورایاری‌ها اظهار داشت: به دلیل اختلاف نظر در وظایف شورایاری‌ها و تغییرات ایجاد شده در متن به موضوع به پایان نرسید و از دستور کار جلسه خحارجچ شد تا مجدد این موضوع در کمیسیون‌ها مطرح شود.

*کاهش 50 درصدی درآمد غیرنقد شهرداری

وی در مورد گزارش مالی شهرداری در پایان سال 97، گفت: آقای رسولی خزانه‌دار شورای شهر در جلسه امروز توضیحاتی دراین زمینه ارائه کردند و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که درآمد غیرنقد شهرداری 50 درصد کاهش یافته است و باید اقدامات لازم انجام گیرد که این درآمد بیشتر شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع عوارض شهرسازی اشاره کرد و گفت:‌اینکه مطرح شده 400 درصد افزایش یافته به هیچ عنوان درست نیست.

هاشمی بیان داشت: تصمیم دولت در افزایش این عوارض مؤثر است و در واقع پارامتر p در این زمینه لحاظ می‌شود که ربطی به شورای شهر ندارد و با تصمیم دولت با در نظر گرفتن این پارامتر عوارض 36 درصد بیشتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید جوسازی در این زمینه انجام گیرد،‌گفت: یکی از علت‌های اصلی افزایش عوارض این بوده که در سال گذشته عوارض جدید تصمیم‌گیری آن منوط شد به هیأت دولت و از طرفی از سال 91، تغییری در پارامترها نبوده است و اگر بخواهیم آن را به روزرسانی کنیم متوسط 70 درصد می‌شود.

هاشمی گفت:‌آنچه ما تصویب کرده‌ایم کمتر از 40 درصد و حدود 4 سال بوده است یعنی سالیان تغییرات باید کمتر از 10درصد باشد.البته دولت قیمت منطقه ای را در هر منطقه مدنظر قرار داده و متوسط این عوارض در املاک مختلف متفاوت است.

* میزان عوارض ساخت و ساز در پایتخت

هاشمی گفت: گزارشی که اکنون به من واصل شده متوسط 70 درصد است که 36 درصد آن را دولت و بقیه را ما تعیین کرده‌ایم البته هنوز اجرایی نشده و موضوع به فرمانداری رفته و شخص شهردار نیز در حال جمع کردن اطلاعات وسیع‌تر در این زمینه هستند تا جلوی افزایش قیمت گرفته شود.

*رسیدگی به کار حیوانات آسان‌تر از انسان‌ها

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تجمع برخی از افراد مقابل شهرداری به دلیل مسئله سک‌گشی گفت: گروهی روز گذشته مقابل شهرداری آمده بودند و چند روز پیش هم به من مراجعه کردند و از نحوه مبارزه با حیوانات گلایه‌مند بودند که از جمله گلایه‌های آنها در مورد شرکت‌های پیمانکاری بوده که به گفته آنها به وظایف خود عمل نمی کنند و به جای عقیم‌سازی سگ‌ها آنها را می‌کشند.

هاشمی گفت: روز گذشته من در حال رفتن به جلسه وزارت راه و شهرسازی بودم و زمانی که از شورا بیرون آمدم مشاهده کردم که ماشینم نیست بنابر این پیاده به سمت ماشین آمده و گویا خداوند همراه سگ‌ها بود و من را با این گروه معترض مواجه کرد.

وی گفت: زمانی که این افراد نزد من آمدند به آنها گفتم چون مجوز تجمع ندارید من هم اجازه گفت‌وگو ندارم و در صورتی که هیأتتان به شورا آید در این زمینه صحبت خواهیم کرد و البته باید توجه داشت که رسیدگی به کار حیوانات از انسان‌ها راحت‌تر است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما قرار است طی روزهای آینده دیداری با رئیس قوه قضائیه داشته باشید خاطرنشان کرد: بله، درخواست ملاقات داشتم و ان‌شاءالله این مسئله انجام می‌گیرد.

۱۳۹۸/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...