نسخه چاپی

پاسخ ارتش یمن به ادعای سعودی‌ها درباره هدف گرفتن منطقه مكه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) در واكنش به اتهام سعودی‌ها علیه ارتش و كمیته‌های مردمی یمن مبنی بر هدف قرار دادن منطقه مكه مكرمه با موشك بالستیك اعلام كرد: این اولین بار نیست كه نظام سعودی مدعی هدف قرار دادن مكه از سوی ما می‌شود.

به گزارش نما، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای کوتاه در فیسبوک گفت: نظام سعودی با این ادعاها تلاش ‌می‌کند حمایت و تاییدی را برای حملات وحشیانه‌اش علیه ملت بزرگ یمن به دست آورد.

یحیی سریع افزود: چهار سال پایداری یمنی‌ها شکست نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی را ثابت کرد و آن مجددا تلاش می‌کند بر جرایمی که مرتکب می‌شود با سوءاستفاده از جایگاه دینی مکه مکرمه که در قلب‌های مسلمانان جای دارد،‌ برای تحقق اهداف و برنامه‌های دشمنان امت اسلامی سرپوش بگذارد.

وی اظهار کرد: اما درباره عملیات نظامی که انجام دادیم ما در اعلام عملیات‌مان تعلل نخواهیم کرد و نیازی نداریم منتظر ادعاهای باطل درباره اهداف و زمان عملیات‌مان باشیم.

روزنامه عکاظ عربستان که وابسته به ولیعهد سعودی است، صبح امروز مدعی شده بود، انصارالله به سمت شهر الطائف از توابع منطقه مکه مکرمه در غرب عربستان موشک بالستیک شلیک کرده و سامانه‌های دفاع هوایی ائتلاف متجاوز عربی این حمله را رهگیری کرده‌اند.

این خبر در شبکه‌های اجتماعی نیز این گونه بازنشر داده شد که یک موشک بالستیک به بخش شرقی شمال استان الطائف اصابت کرده است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام یک عملیات هجومی گسترده علیه مواضع مزدوران در شهر "قعطبه" در استان الضالع در جنوب یمن تسلط حدود ۷۰ درصد از این شهر را به دست گرفتند.

در همین راستا، یک منبع یمنی به خبرگزاری سبأ گفت که این عملیات هجومی منجر به پاکسازی و بازپس گیری حدود ۷۰ درصد از شهر قعطبه، بزرگترین شهر از توابع استان الضالع از دست مزدوران شد.

این منبع افزود: در این عملیات ده‌ها جنگ‌افزارها و خودروی زرهی دشمن منهدم و بیش از ۱۵۰ مزدور از جمله چند فرمانده نیز کشته و زخمی شدند.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در ادامه عملیات خود موفق به آزادسازی شهر الفاخر، التباب، منطقه سلیم و الزبیریات و اردوگاه العلله شدند.

طبق گفته منبع مذکور، عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از دو محور انجام شد و مزدوران تلاش کردند که مواضع از دست رفته را پس بگیرند که شکست خوردند و ده‌ها تن نیز کشته و زخمی دادند. ساکنان شهر قعطبه هم در حال حاضر در امنیت کامل بوده و توسط ارتش و کمیته‌های مردمی تحت حفاظت هستند.

همچنین شبکه المسیره به نقل از یک منبع نظامی از بازپس‌گیری چند موضع در منطقه شرق حیران در استان حجه خبر داد.

طبق این گزارش، عملیات هجومی ارتش و کمیته‌های مردمی در شرق حیران در سه محور انجام شد و به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مزدوران از جمله فرمانده یک گردان منجر شد. در این عملیات تعدادی از مزدوران نیز اسیر شدند.

۱۳۹۸/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...