نسخه چاپی

انگلیسی‌ها با بالون «بچه ترامپ» به استقبال رئیس‌جمهور آمریكا می‌روند

در صورت جمع‌آوری ۳۰ هزار پوند، مخالفان رئیس‌جمهور آمریكا بالون نمادین «بچه ترامپ» را در زمان سفر آتی او به انگلیس به پرواز درخواهند آورد.

به گزارش نما، گروهی از مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند در صورتیکه بتوانند ۳۰ هزار پوند جمع‌آوری کنند، در زمان حضور ترامپ در این کشور در ماه آینده میلادی، بالون موسوم به «بچه ترامپ» را در مقابل پارلمان این کشور به پرواز درمی‌آورند.

رئیس‌جمهور آمریکا به همراه همسرش قرار است بنا به دعوت ملکه الیزابت، سوم تا پنجم ژوئن به انگلیس سفر کند. روابط میان واشنگتن و لندن یکی از اتحاد‌های پایدار در قرن گذشته بوده، اما برخی انگلیسی‌ها رئیس جمهور فعلی آمریکا را فردی خام، دمدمی و مخالف با ارزش‌های آن‌ها از گرمای جهانی تا نحوه برخورد او با زنان می‌دانند.

بالون بچه ترامپ در زمان سفر سال گذشته ترامپ به انگلیس به پرواز درآمد و ترامپ از آن به عنوان تلاشی برای ابراز عدم خوشامدگویی به خود یاد کرد. فردی که مسئول به پرواز درآوردن بالون بچه ترامپ است، گفت در صورت جمع آوری ۳۰ هزار پوند برای حمایت از گروه‌های حامی حقوق زنان و طرفداران اقدامات زیست محیطی، بار دیگر این بالون را در زمان سفر ترامپ به انگلیس به پرواز درخواهد آورد.

همچنین مت بونر، طراح بالون بچه ترامپ نیز گفت وقتی او به سواحل اینجا برسد بالون بچه ترامپ به پرواز درمی آید. وی هدف از اینکار را تمسخر ترامپ دانست و گفت با او همانطور که با دیگران رفتار می‌کند، برخورد خواهد شد تا بتوانیم به او مزه رفتارش را بچشانیم.

صادق خان، شهردار لندن در سفر پیشین رئیس جمهور آمریکا به انگلیس اجازه به پرواز درآمدن این بالون ۶ متری را در مقابل کاخ وست‌مینستر در مرکز لندن را صادر کرد.

بالون غول‌پیکر و نارنجی رنگ بچه ترامپ که رئیس‌جمهور آمریکا را به صورت خشمگین و در حالی که تلفن همراه در دست دارد نشان می‌دهد، نخستین بار در سفر وی به لندن مورد استفاده قرار گرفت. فعالان انگلیسی مبلغ ۴۴ هزار دلار برای ساخت این بالون پول جمع‌آوری کردند. در زمان سفر ترامپ به انگلیس بالون بچه ترامپ به مدت ۲ ساعت بر فراز ساختمان پارلمان این کشور به پرواز درآمد. از آن زمان بالون بچه ترامپدر دیگر نقاط جهان هم طرفدار پیدا کرده است. یک فعال اهل نیوجرسی پیشتر مبلغ ۲۰ هزار دلار برای ساخت این بالون و به پرواز درآوردن آن نزدیک زمین گلف ترامپ در بدمینستر، پول جمع‌آوری کرده بود. در تظاهرات سپتامبر گذشته هم صد‌ها نفر از مردم آمریکا در سالگرد وقوع توفان ماریا بالون بچه ترامپ را در اعتراض به سیاست‌های او مقابل عمارت اعیانی ترامپ در فلوریدا به پرواز درآوردند.

۱۳۹۸/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...