نسخه چاپی

مشاور امور بين الملل رييس مجلس:

امریكا پس از انتخابات خود پیگیر تنش در كشور ما خواهد بود

عکس خبري -امريکا پس از انتخابات خود پيگير تنش در کشور ما خواهد بود

بازگشایی سفارت امریكا در ایران مصداق همان جمله قدیمی است كه می گوید: شتر در خواب بیند پنبه دانه.

روزنامه شما:هنوز مدت زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده اما تلاش احزاب و گروه های سیاسی برای حضور در این عرصه و کسب پیروزی در انتخابات آتی از هم اکنون مشهود است.

تلاشی که در بعضی اوقات به بحث و جدل ختم و در بعضی مواقع به حمایت شخص یا اشخاصی از یک نفر منجر می شود.

در این میان حضور برخی اصلاح طلبان در فضای سیاسی پررنگ تر بوده و حمایت از کسانی که روزی مورد شماتت قرار گرفتند نیز جای تامل دارد.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس است که در این زمینه با وی گفتگو کردیم.



طی ماه های اخیر شاهد حضور اصلاح طلبان برای ورود به عرصه سیاسی کشور بوده ایم؛ اکثر سیاسیون معتقدند که اصلاح طلبان برای حضور در این عرصه باید مرزبندی خود با فتنه گران را مشخص و از ملت بابت اشباهاتی که در انتخابات سال 88 کردند عذرخواهی کنند. اما به نظر می رسد این عذرخواهی جای خود را به انکار اتفاقات آن سالها داده است.

آنهایی که اشتباه کردند و در وقوع آن حوادث نقشی داشتند باید عذرخواهی کنند تا زمینه ورودشان فراهم شود البته باید دید چه کسانی میخواهند وارد صحنه شوند.

اگر کسانی وارد شدند و مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفتند ما هم باید این حضور را بپذیریم چون ما برای تشخیص و تایید یا رد صلاحیت افراد برای حضور در عرصه سیاسی کشور ملاکی داریم که آن هم شورای نگهبان است.

البته باید تلاش کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره هم مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد و از تنش در جامعه در ماه های منتهی به انتخابات جلوگیری شود.

چون دشمنان در حال حاضر به دنبال اثرگزاری برروی انتخابات ریاست جمهوری ما هستند؛ بخصوص امریکا که پس از برگزاری انتخابات خود به پیگیری اوضاع انتخابات در کشور ما خواهد پرداخت.



طی روزهای اخیر صحبت هایی دررابطه با باز شدن سفارت امریکا در ایران و انجام امور دیپلماتیک در کشور شنیده شده است. نظر شما در این باره چیست؟

بازگشایی سفارت امریکا در ایران مصداق همان جمله قدیمی است که می گوید: شتر در خواب بیند پنبه دانه.

۱۳۹۱/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...