نسخه چاپی

دلایل یك نماینده مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی طبق اصل (۶۴) قانون اساسی، هر ۱۰ سال تعداد نمایندگان مجلس می‌بایست مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود كه نماینده مجلس حداكثر شناخت را از مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان داشته باشد.

به گزارش نما، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(شنبه، 4 خرداد) پارلمان در موافقت با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان، گفت: طبق اصل (64) قانون اساسی ، هر 10 سال تعداد نمایندگان مجلس می‌بایست مورد بازبینی قرار گیرد که در حال حاضر براساس گزارش کمیسیون، 20 سال عقب هستیم و باید در این باره تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: اشکالاتی که نمایندگان به این طرح وارد می‌دانند، زمان بررسی جزئیات قابل طرح است و در حال حاضر کلیات مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین زمان‌بندی انتخابات در حال فرا رسیدن است و هر چه سریع‌تر این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه اگر این طرح رأی بیاورد، موافق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره حوزه‌های انتخابیه خواهد بود، اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نماینده مجلس حداکثر شناخت را از مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان داشته باشد.

دلخوش تصریح کرد: با توجه به مهاجرت‌های سال‌های اخیر، جای جمعیت شهری و روستایی عوض شده است و حقوق مردم نیز باید رعایت شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پایان با اشاره به اهمیت افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح حوزه‌های انتخابیه خاطر نشان کرد: شهری داریم که با یک و نیم میلیون جمعیت، 5 نماینده دارد و از سوی دیگر 5 شهر با فاصله 700 کیلومتر داریم که با دارا بودن چند فرماندار و چند ائمه جمعه، تنها یک نماینده دارد و باعث می‌شود که نماینده مجلس به خوبی به حوزه انتخابیه‌شان رسیدگی نکنند، لذا این اصلاح ضروری است.

۱۳۹۸/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...